Jumaat, 31 Julai 2009

Kota Kinabalu Lagi

Rasa macam sekejab je sebulan dah berlalu kan? Kali ni ke Kota Kinabalu lagi. Tinggal di hotel yang sama juga. hanya, kali ini 3 hari dua malam sahaja. Kurang sehari masanya berbanding bulan lepas. Ingatkan tak mahu tulis sangat pasal Kota Kinabalu kali ini, dah panjang lebar cerita bulan lepas.

Khamis, 23 Julai 2009
Ke KLIA jam 12 setelah pagi-pagi lagi ke pejabat. Kali inipun aku tak dapat check in sendiri. Mesin tu memang anti betul dengan aku kot!
Perjalanan ke KLIA...hijaunya hilang!

Di KLIA aku sempat up date antivirus. Dalam belon tak sempat pula nak test boleh guna wifi atau tidak kerana disebelahku sekeluarga pelancong dari London. Faham-faham sahajalah ruang yang cukup-cukup muat untuk mereka duduk itu adakalanya memakan raung untukku. Jadinya, lebih selamat untuk membaca sahaja daripada buka laotop. Sepanjang perjalanan, aku hanya baca novel Cinta Qatrunnada yang boleh tahan tebalnya itu. Anggaran berat= 1 kg.


Kali ini juga tinggal di CourtyardHotel di 1Borneo, bilik yang bertingkap dengan RM298 semalam. Mahal sebenarnya berbanding hotel lain, tapi disebabkan dia orang mudahkan urusan tempahan bilik, aku bantai je. Lain kali ke KK harapnya aku akan pilih hotel di tengah bandar pula. Dah bosan kot kat sini.

Kali ni ada tingkap. Inilah pemandangan dari tingkapnya...Fuyooo, nampak bukit!
Siap letak barang, terus ke 1Borneo cari KFC (lagi) untuk makan malam. Sebelum tu cuba cari kedai buku. Hanya ada sebuah kedai buku sahaja tetapi buku-bukunya pula terhad. Tidak seperti aku idamkan. Tak juga seperti gahnya kedai buku itu. Hanya kedai je yang gah!

Baliknya, aku jinjing 1 ketul kek keju, 2 ketul ayam goreng di KFC dan masuk Giant cari kopi. Kopi????? Fuyoooo dah lama tak minum kopi. Nak hilangkan giant je. Masa cari tangga nak balik hotel, terserempak dengan acara Kempen Membaca. Langsai seratus lebih kat Dawama. Nasib baik UMS hanya ada gerai sahaja, kalau tak, entah berapa banyak lagi duit tiris dari dompet.
Perpustakaan Negeri Sabah
4 buah buku beli
Malamnya online dengan Jieadam dan seorang rakan setelah menyusahkan adik teknisen hotel lebih 30 minit. Akhirnya baru tahu yang kabel laptop tak fungsi. Nasib baik tak sempat pindah bilik.

3 ulasan:

dina berkata...

kau memang berjodoh di hotel tu... err, takkan takde manager2 ensem kat sana

iza~de~bintang berkata...

:)

hu hu hu

salam dari Darussalam

anyss berkata...

Haaa gelak la...gelak! Balik nanti elok2, jangan salah GATE lak!

Jangan lupe bawak balik Pangeran same ye hu hu hu