Selasa, 10 Februari 2009

Jualan Gudang Utusan

Berita tentang Jualan gudang di Utusan aku dapat semasa singgah di blog ini beberapa hari sebelumnya http://celikhuruf.blogspot.com/2009/02/masih-ada-jualan-buku-majalah.html. maklumat di blog ni aku guna untuk ke laman sawang Utusan. Lebih banyak maklumat boleh dapat di sana.

Jadinya, Sabtu 7 Februari lepas aku rancang ke alamat yang dinyatakan di Shamelin Perkasa. Aku ajak adik dan kakak sama, kotlah dia orang nak borong buku juga. Kami ni memang kaki buku, memang PANTANG benar kalau ada jualan Gudang buku macam ni. Confirm muflis punyalah!
Ingatkan besar-besaranlah dia punya jualan gudang tu...maklumlah, namapun jualan gudang. Namun apa yang terpacak dalam fikiran kami tu berbeza sangat. Dah lah kami memang tak biasa dengan tempat tu, banting atau iklan tentangnya yang tergantung kat tepi jalan juga payah nak jumpa. Hampir habis minyak suku tong unser tu barulah kami jumpa tempatnya.

Paling aku suka kat jualan gudang tu adalah kamus...harganya dah jadi semurah ni

Lain-lain tu biasa sahaja. Paling murah buku boleh dapat dengan harga RM1. Novel-novel ada yang 3 buah RM10. Akhir cerita, langsai juga RM184.60 kat situ. Kakak pula RM182.60. MUFLISSSSSS. Nasib baik sebab beli buku, bukannya beli barang-barang kurang penting.

Kat bawah boleh lihat kemeriahan yang ada kat sana.

Bila balik, buku-buku yang dibawa hanya 4 beg plastik. Budak-budak ni pula seronok bawa balik belon.
Mmmmm tapi...memang PENAT GILA. Bukan sebab jinjing buku, tapi...kejar bebudak ni...Adusssssssssss

Tiada ulasan: