Jumaat, 25 September 2009

Travelog Raya Siri 4: Balik KL

Rabu dah balik KL kerana perlu ke Perpustakaan Jabatan Hal Ehwal Orang Asli di Batu 10 Gombak keesokan hari. Bertolak dari rumah jam 8.05 pagi. Jam sembilan dah sampai rumah mak cik di Kuala Krai dan hantarkan puding roti yang aku buat malam sebelumnya. Walaupun dah sarapan nasi di rumah, kenalah sarapan nasi goreng lagi sekali. Kang kecil hati pulak orang tua tu.

Jam sepuluh bertolak ke Gua Musang. Perjalanan lancar, hanya sesekali sahaja merangkak macam penyu belimbing (penyu merangkak ke?) kerana terdapat gajah-gajah yang angkut balak. Bukan ke sebelum ni depa semua tu tak boleh berada di jalan raya ke semasa cuti perayaan?

Sampai di Genting Sempah jam 2.45 petang. Agak awal juga. Jadinya, aku sms saja seorang rakan yang tinggal di Seri Gombak yang katanya sampai dari Kuala Kangsar pada Selasa. Jam empat petang aku dah mengadap mangkuk me bandung. Kami berbual hingga jam 6.30. masa memang cepat benar berlalu. Dah lama tak jumpa, macam-macam yang diborakkan hingga lupa rasa penat dan rasa lapar.

Perjalanan sedikit perlahan semasa balik ke Bangi melalui MRR2. Jam 7.30 baru sampai dengan letihnya. Hati tercuit saat terpandang bunga-bunga kertas yang tengah lebat menyambut Syawal gugur kelayuan!








Nikmati ajelah pemandangan terindah sepanjang jalan yang panjang tu...





wifi slow pulak hari ni...minggu depan ajelah upload gambor ye...sabor!












2 ulasan:

Cetusan berkata...

siapa yang menangis...siapa yang pernah menyentuh hatimu..

siapa yang kerja kerja....dan kerjakannnnnnnnnnnn..
p/s lain kali nak ke KL sound sikit boleh tumpang..

anyss berkata...

ZZ: sentiasa lap air mata di lantai tiap kali buat cekodok bawang hu hu hu...tersentuh kan?

Bukan dah cakap ke? hu hu hu ...caj penambahan berat tu mahal skit tau la la la