Jumaat, 15 April 2016

Pemenang Teka Barang

Sekarang ni musim buang sampah sarap dalam rumah. Walaupun agak banyak juga dan dibuang seperti kertas kitar semula yang aku kumpul sepanjang siapkan tesis dahulu, adalah lebih kurang 7-8 kotak juga, segala harta benda yang ditinggalkan penyewa sebelum ni, malah libatkan juga selipar sandel yang dah tak selamat lagi dipakai, namun, rumah masih lagi macam tempat pelupusan sampah.

Masa dok sidai kain (anak-anak kain sebenarnya), secara tak sedar aku terkira usia hanger yang aku tengah gunakan itu. Apa taknya, hanger tu bukan sahaja dah patah dan reput bahagian tertentu, tetapi juga aku anyam dengan tali raffia untuk jadi penyangkutnya. Selagi boleh pakai memang aku akan guna walaupun Nampak memanglah tak lawa langsung. Asal boleh guna!


Bila bahagian reput itu dah makin banyak dimamah usia, aku pun gantikan dengan hanger baru. Harapnya hanger baru tu mampu bertahan 20 tahun lagi. Sebelum buang hanger lama ni, aku ambil gambar tanda kenangan, kemudian tampal di FB. Tetiba keluar idea nak buat soklan kuiz pulah huhuhuhu

Tahu tak berapa usia hanger comot tu? Pemenangnya adalah;


Haaaaaaa itulah usianya. Aku beli masa mula kerja di UKM ni. Rupanya dah 18 tahun usia benda ni. Patutpun dah reput huhuhuhu

Kedekut dak aku?

Tahniah abah Zino, Berjaya jawab dengan tepat. Nanti bagi alamat ya, nak bagi hadiah. Apa hadiahnya? Jenggg jengggg jenggg

6 ulasan:

Acik Erna berkata...

bukan kedekut tu annieyyss tapi jimat.

anyss berkata...

Acik erna: kalau masih boleh guna nak juga pecah rekod jadi 20 tahun huhuhu

zino berkata...

Wah nak kena bagi alamat.. hadiah mistri ni..

ellynadyra berkata...

Wowwwww cermat orgnya

anyss berkata...

Abah Zino: Alamat manaaa? ke tak mau hadiah?

anyss berkata...

Elly Nadyra: Huhuhuhu dah terbiasa dilatih untuk tidak membazir. Guna ikut keperluan, bukan kemahuan...tapi, orang memandang sebagai kedokut huhuhuhu