Anda Juga Mungkin Berkenan

Khamis, 24 Januari 2013

Sekalipun Hati Rasa Berat


Assalamualaikum,
Selamat menyambut maulidur Rasul. Selamat bercuti.

Terima kasih dengan sokongan rakan-rakan semua. Blog ini sepatutnya sudah diprivatekan (errrr bahasa apakah itu?) Sabtu lepas.

Berikut antara komen yang saya terima;


Namun, tak sangka juga blogger tersohor kak Kujie pun boleh TERbaca blog ni, terkedu seketika.


Lebih dramatic lagi bila dapat komen panjang lebar dari blogger ondscene;


Ohhhh! Saya pengomen tegar di blog beliau yang sentiasa berada di tempat kejadian itu.

Sepanjang tempoh dari 1 Januari 2013 hingga 19 Januari 2013, aku sentiasa teliti trafik yang datang blog ni dan analisis apa yang mereka cari. Nyatanya, walaupun tanpa kemaskini, blogwalking, tinggalkan link dimana-mana blog lain melalui komen, dalam sehari hampir seribu kunjungan yang datang untuk melihat maklumat, bukannya berseronok menikmati kisah pribadi.

Setelah edit sedikit sebanyak apa yang patut, maka kuwakafkan sahaja semua isi blog itu untuk dinikmati dan dimanfaatkan ramai. Nak buang html untuk dibolehlan copy and paste pun malas nak menelaah cecacing tu.

Biarpun blog ni masih kekal terbuka, hati masih belum terbuka untuk kemaskini entri lain. Biarlah daku belajar dari kesilapan diri ini juga. Biarlah ia jadi pengajaran yang amat bermakna. Aku tak boleh paksa orang, hanya boleh paksa diri sendiri sahaja. Paksa hati sendiri sahaja.

Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam ini cherita. Semoga kalian lebih dirahmati.




Selasa, 1 Januari 2013

Blog Ini Bakal Bertukar Status


Blog ini dah berusia 5 tahun, dilahirkan pada 19 April 2008. Patutnya dah masuk tadika ni.

Selepas 5 tahun menguruskan blog ini dengan penuh kasih saying dan kecintaan, sempena entri yang cantik angkanya ini (1234) aku memutuskan untuk menamatkan usianya di sini sahaja. Pada entri ke 1234.




Bermula 19 Januari 2013 nanti, blog ini akan diubah statusnya ke private tanpa penambahan entri baru lagi (mungkin untuk selamanya).

Sekalung terima kasih kepada semua pembaca yang sudi singgah dan menikmati segala pahit manis kehidupan, kepada anda yang sudi menjadi rakan follower yang sentiasa mengikuti tanpa jemu dan rakan-rakan bloger.

Mohon maaf andai terdapat kekasaran kata yang tertulis, kelancangan bahasa yang tercoret atau sindir pesan andai mengguris perasaan. Daku hanyalah insane biasa yang tidak terlepas dari melakukan silap.

Semoga perubahan status blog ini berikan lebih manfaat kepada seisi alam. Biarpun raya lambat lagi, aku nak mohon maaf zahir batin kepada anda semua. Semoga kalian dirahmati Allah dan 2013 yang b aru kita pijak ini memberi lebih banyak keberuntungan. Amin.

Salam sayang untuk semua.


Selamat Tahun Baru 2013


Dah pun tahun baru, baru sekejab sambut 2012, dah pun datang 2013. Dahpun tinggal 2012 dengan macam-macam kenangan dan peristiwa.

Moga tahun 2013 lebih banyak garapkan kebaikan untuk kita jadi lebih matang. Semoga lebih banyak bakti dan kebaikan bakal dilaksanakan sepanjang 2013 nanti, InsyaAllah.

Teruskanlah perjuangan. Orang yang berjuang tidak mempunyai cukup masa untuk rasa kechiwa.