Anda Juga Mungkin Berkenan

Rabu, 28 Oktober 2015

Tanda-tanda Anak Dara Rajin Masak

Banyak entri aku dok cerita pasal anak dara pengotor walaupun bila kat luar kelihatan macam anak dara sopan santun suci murni. Hakikatnya, bila perempuan cantik bergaduh depan pagar, lupa sekejab nak bersopan santun.

Ada juga entri tentang kehebatan anak dara rempuh pagar rumah sampai roboh, maklumlah, ada abang yang boleh payung!

Entri ni hanya nak tunjuk ciri-ciri anak dara yang rajin masak. Nak tau dak? Nak tau tak apa ciri-ciri yang boleh kita jumpa dan tengok bila seseorang anak dara tu rajin memasak?

Betul nak tengok? Tak nyesal nanti?

Haaaaaa ni lah dia ciri-ciri atau tanda-tanda seseorang anak dara tu memang kaki masak;

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l


Jangan marah noooooo

Betul apa. Kalau dah gini rupanya, nak buat sup tak payah cari daun sup daun bawang bagai kat pasar. Cantas aje kat tepi dapur huhuhuhuhu 

Rajin tak anak dara tu masak?

 

Isnin, 26 Oktober 2015

Nenek 100 tahun Jadi Jelita Semula

Hasil teknologi terkini, banyak perkara boleh diubah termasuklah usaha memudakan semula nenek berusia lebih 100 tahun ini.



Melihatkan hasil akhir ini, ambo sangat pasti yang nenek ini sangat jelita pada usia mudanya. Mau pengsan nenek ni tengok wajahnya yang dah diawetmudakan dan dimekap secantik itu.

Jumaat, 23 Oktober 2015

Intisari Bajet 2016

Petang ni PM bentang Bajet 2016. Mungkin ramai yang tak teruja manapun nak dengar, tetapi aku tetap juga nak hadap TV sambil kemas sepahan depan TV yang dah macam kandang kuda tu. Sebabnya hanya satu: sejauhmana Bajet 2016 memenuhi keperluan rakyat selepas pelaksanaan GST. Harapnya reaksi aku terhadap Bajet 2016 didengari orang kerajaan walaupun bukan penting sangat bagi mereka yang mendapat rawatan berinsuran di hospital swasta.

Tetiba aku terkagum bila nengok ni di telefon;


Sebenarnya lagi terbelik mata bila tengok di komputer, sebegini;


Syok sendiri kejab huhuhuhu

Apa yang aku catatkan di sini hanya apa yang ada kaitan dengan hidup aku sahaja. Ada juga yang tak catatpun bila dah TERmalas sikit. Berikut adalah intisari Bajet 2016 seperti yang dibentang oleh PM Najib Razak bermula jam 4 petang ini;

1. 5 buah hospital baru akan dibina, tetapi tidak dinyatakan kat mana. Ke aku terlepas dengar? Bangi lahhhhh!!! Bangi yaaaa! Hospital Kajang pula akan dinaik taraf. Sila naik taraf cepat, sesak bebenornya hospital Kajang tu. [di Pasir Gudang, Kemaman, Pendang, Maran dan pasir Gudang].
2. Lebuh raya PAN Borneo tak ada tol. JELES okeh!!!
3. BR1M diteruskan dan jumlahnya dinaikkan dengan menambah kategori E-kaseh, RM1050 (pendapatan kurang RM40K setahun). Pendapatan isi rumah kurang RM3K mendapat RM seribu (sebelum ini RM950), Pendapatan isi rumah antara RM3001 hingga RM4K, dapat RM800 (sebelum ini RM750), individu bujang 21 tahun ke atas dengan pendapatan kurang RM2 ribu mendapat RM400 (sebelum ini RM350).
4. Untuk penjawat awam: faedah perpindahan gred gaji sebanyak satu kenaikan, tambahbaik 252 skim perkhidmatan, gaji permulaan terendah adalah RM1200 sebulan, kadar minimum pencen adalah RM950 sebulan dengan jangka masa perkhidmatan sekurang-kurangnya 25 tahun dan lantikan tetap pegawai kontrak yang telah berkhidmat lebih 15 tahun. Berkuatkuasa 1 Julai 2016.
5. Perberian khas kepada semua penjawat awam sebanyak RM500, manakala bagi pesara sebanyak RM250, dibayar pada Januari 2016. 
6. Anak-anak dapat pengecualian cukai menyara ibu bapa, masing-masing RM1500 (untuk setiap orang ibu dan bapa), dengan syarat pendapatan ibu bapa kurang RM1500 dan berumur 60 tahun ke atas. Alhamdulillah. Cuba mekanismanya macam mana?Yang ni aku sokong. Dah lama impikan benda ni. Kita bukannya anak buluh betung tadak mak bapak, ye dak?

7. Kerajaan akan membina: 30 sekolah rendah, 27 sekolah menengah, 4 buah MRSM di Sik, Kedah, serta Ketereh & Tanah Merah, Kelantan, Bagan Datoh, Perak; dan 5 buah Sekolah Berasrama Penuh di Alor Gajah, Melaka, Pendang, Kedah, Segamat dan Ledang di Johor dan Jerantut, Pahang. Boucer buku juga masih dikekalkan sebanyak RM250.



download Teks penuh ucapan Bajet 2016

Tak nak komen apa-apa. Sakit kepala bau asap. Dah habis bentang bajet, lagi sakit kepala. aduhhhh laaaa!!!


Terlebih Anggota Badan

Syukurilah Allah dah bagi kita dengan sempurna sifat walaupun selalunya kita ni selalu sahaja tak puas hati dengan diri sendiri. Yang kulit gelap, nak merasa jadi putih, yang rendah nak merasa jadi tinggi, yang badan besar dok mengidamkan nak kecilkan badan.

Cer kita tengok mereka ni, apalah perasaan mereka bila mempunyai lebihan anggota badan berbanding kita;



Insaf sekejab. Syukurlah dengan apa yang ada. Walaupun ambo ni tak putih melepak paling kurang manis juga dipandang. Walaupun ambo ni tak macam model, paling tidak tak adalah buruk sangat hingga terasa malu nak keluar rumah.