Anda Juga Mungkin Berkenan

Rabu, 28 Januari 2015

Manisnya Cinta...

Tak perlu ke Cappadonia pun boleh nikmati manisnya cinta...


Gambar ni aku jumpa di google, tak ada kena mengena dengan aku. Kalau tuan empunya diri nak saman, sila saman google dulu ya ;)

Selasa, 27 Januari 2015

Comey Gila Sinematografi Filem Haji Backpacker

Bukan nak agungkan filem seberang, tapi aku suka kerja ramai produksi filem Indonesia yang jadikan filem mereka indah melalui sinematografinya. Mereka buat penggambaran di tempat yang indah, maka keindahan itu dieksploitasi sehabisnya dan dimuatkan dalam hasil tangan mereka. Bukan nak kata filem atau drama kita tak indah tapi banyak yang aku Nampak mereka membazirkan keindahan sesuatu tempat tu. Ohhhh kalau aku komen banyak kang…baik simpan dulu komen tu huh u huh u

Dewi Sandra "Aku Pulang" | OST Haji Backpacker



Filem Haji Backpacker menjalani penggambaran di 9 negara: Indonesia, Thailand, Vietnam, India, Yunan, China, Arab Saudi, Iran dan…errr tertinggal Negara mana ni? Jenuh nak bilang hu huhuh u. Ceritanya mudah sahaja, kalau ikutkan sinopsis filem Haji Backpacker ni tentang seorang anak muda yang tak percayakan Allah bila ibunya meninggal. Semasa kecilnya, Mada seorang yang taat kepada Islam… mengaji, solat, tetapi bila ibunya meninggal Mada mulai meragukan Tuhan dan mempersoalkan alasan Allah mengujinya. Mada kemudian memutuskan untuk menjadi backpacker dan hidup bebas, abaikan Islam dan menjelajah banyak Negara tetapi semua yang berlaku dalam kehidupannya tetap memberi isyarat untuk dia kembali kepada Allah. Akhirnya, Mada pergi haji walaupun secara backpacker.

Fuhhhhh!!!






Pipik & Uje "Pergi Haji" | OST. Haji Backpacker


Kalau tengok Behind The Scene Film Haji Backpacker memang teringin nak tahu bagaimana filem sebenarnya secara keseluruhan. Ohhhh filem ini tak ramai pun pelakonnya, boleh dikategorikan sebagai filem budget, tetapi dengan penggambaran menjelajah banyak tempat begitu, aku tak pasti masihkah budgetnya terbatas.

Behind The Scene Film Haji Backpacker


Behind The Scene Film Haji Backpacker di Bangkok


Behind The Scene Haji Backpacker di India



Kalau anda seorang yang sukakan keindahan alam, sukakan pemandangan yang cantik dalam filem ini, silalah menontonnya. Tak perlu ke Indonesia, kat Youtube pun dah ada dimuatkan Haji Backpacker (2014) FULL MOVIE sepenuhnya. Skrin computer anda besar penuh dinding kan? Jom kita tontonnya hu huh uhu

Haji Backpacker (2014) FULL MOVIE





scene biasa je...tapi sinematografi tu punya makna yang besar
Dari sudut hati kecilku mengharapkan lebih banyak filem dan drama kita indah sebegini. Bazir masa, duit dan kos je buat penggambaran jauh-jauh di luar Negara tetapi keindahan sesuatu tempat tu tak dapat dinikmati sepenuhnya. Asyik nak letak muka pelakon je penuh skrin padahal scene lain kan dah muka depa penuh skrin. Sesekali, gabungkan dengan seni sinematografi yang indah kan bagus hu huhuhu

aku paling suka gambar ni...best wooooo makan dikelilingi gunung ganang huh uhu hu

Baik aku berhenti sebelum lebih panjang lagi bebel huhuhuhu


Jumaat, 23 Januari 2015

Penampakan Makhluk Halus

Penampakan Makhluk Halus atau biasa disebut hantu, roh...apa lagi? apa-apa ajelah asalkan dunia yang jarang kita nampak, memang ramai yang nak tahu walaupun sebenarnya seram nak tengok. Kalau alaminya sendiri lagilah kecut perut.

Hebat juga rancangan Di Masih Dunia Lain yang disiarkan TV Indonesia ni. Kira macam rancangan Seeker kat NYV7 satu ketika dulu tu lah. Rancangan cari hantu yang seram kononnya tapi dalam Seeker hantu tak muncul pun. Hantu Tak buat apa-apa pun dalam rancangan Seeker tu. Tapi dalam rancangan Di Masih Dunia Lain macam hantu kat Indonesia tu lebih ganas hu huhuhu

Nak tengok kisah hantu yang seram, jom tengok antara beberapa siri Di Masih Dunia Lain yang sangat seram ni;



Seram tak? Kalau tengok siang mana ada nak seramnya. Cer tengok memalam. Lagi bagus kalau tengok kat ofis malam-malam buta. Mau tak meremang bulu roma.

Macam mana? Berdiri bulu roma ke, anda yang berdiri? hu hu hu huh u

Manusia Seakan Binatang

Masha Allah. Maha suci Allah yang Maha mencipta. Subhanallah.

Sempena hari Jumaat yang mulia ini, marilah sama-sama kita insafi;



Lelaki Kurita di Filipina, Anak berEkor kera di India, Berkaki Katak di AS, Manusia gajah gara-gara melakukan rawatan kecantikan, anak bermata biru kehijauan dan kelihatan bersinar di dalam gelap, bayi berwajah katak dan Gadis berkaki unta.

Masihkah kita merasakan yang kita ini belum cantik? Belum sempurna?

Khamis, 22 Januari 2015

Iklan Rokok di Thailand

Ada tak sesiapa nak buat iklan macam ni kat Malaysia?



Rindu nak tengok iklan-iklan hebat macam dulu-dulu. Menusuk kalbu!

Rabu, 21 Januari 2015

Cara Pelajar Jepun Meniru Dalam Peperiksaan

Masa belajar dulu, aku pernah buat kerja sambilan jaga budak-budak UKM periksa. Bukan mahal pun, RM5 je sejam, tapi rasa macam dah mewah dapat kerja 20 hari huh u huhuhu hasil kerja sambilan tu lah aku guna untuk bayar yuran. Mmmmmm katanya aku tak layak untuk terima pinjaman pada masa tu. Maklumlah, tak cukup cerdik. Terpaksalah buat kerja sambilan.

Jadinya, macam-macam cara menipu dan meniru dalam peperiksaan aku jumpa masa tu. Tapi tak adalah canggih macam pelajar Jepun ni buat bila meniru dalam peperiksaan;



Sesuai sangat entri ni…musim peperiksaan kan? Alang-alang nak meniru kan, contohilah para pelajar bijak ni meniru. Ada berani? Hu hu huhuhu jangan kantoi udahlah ya!

Selasa, 20 Januari 2015

Stress Mak Tau!!!!

Huhuhuhuhu memang betul-betul stress mak Gorilla ni dengan telatah anaknya yang suka main.

Mak Gorila Stress dengan Anaknya



Sekarang ni, aku pulak yang stress hu huhuhu

Isnin, 19 Januari 2015

Nasi Lemak Shila Amzah

Sempena hari yang istimewa ni, apa kata kita main masak-masak…jom masak nasi lemak macam Shila Hamzah:



Sedap ke tidak nasi lemak Shila Hamzah ni…jangan Tanya aku. Aku belum buat nasi lemak macam dia buat…aku pi beli je huh uhuhuhu

Mmmmmmm kalau sarapan pulut kuning dengan sambal udang pun sodap jugaa kan????? Jom kita terjah Asam Pedas huhuhuhu

 

Sabtu, 17 Januari 2015

Kehebatan Pemandu Wanita

Minggu ni semua entri pasal kereta kan? Kan? Kan? Mmmmmmm peminat kereta nak buat macam mana. Minat tengok je, sebab tengok tak payah bayar huhuhuhuhu

Seluruh dunia mengakui pemandu wanita memang hebat di jalanraya. Tak percaya? Cuba tengok video berikut;



Hebat tak mereka? Mmmmmm pemandu wanita memang hebat, kecuali aku. Aku ni rabun dan terkial-kial je. Tak hebat la la la Perempuan yang tak reti parking kereta tu aku lah tu...

Jumaat, 16 Januari 2015

Hadiah Ferarri Untuk Ayah

Entri sempena hari Jumaat. Berjasa dan gembirakan hati ayah.

Hebat betul anak dia. Dahlah hensem gantang banget, sanggup pulak tu hadiahkan kereta mahal Ferrari kepada ayah sempena hari jadi. Jom kita tengok macam mana reaksi ayahnya terima hadiah sebuah kereta Ferrari pada hari jadi;



Bertuahkan?

Kalaupun tak mampu nak hadiahkan kereta mewah kepada ayah, selalu balik kampong pun dah gembirakan mereka kan?

Mmmmmmm ada sesape nak hadiahkan ferarri merah tak??? 

Khamis, 15 Januari 2015

Gaya Parking Kereta

Ingat senang ke nak parking kereta, lebih-lebih lagi kalau tempatnya sempit. Jom kita tengok video kompilasi cara ramai orang parking;



Hu huh uhuh u gamaknya lawak macam ni tak cara kita parking? Ke sehebat perempuan cantik parking kereta dengan bergaya tu?

Rabu, 14 Januari 2015

Cara Memandu Kereta Mahal

Begini caranya memandu kereta mahal ya…



Kita yang marhaen ni dah tentulah tak pernah nak bermimpi pun untuk memandu kereta sebegini walaupun bermimpi tu tak payah bayar huh uhuhuhu

Selasa, 13 Januari 2015

Cara Orang Kaya Parking Kereta

Fuhhhhhhh! Dahlah hensem, kaya pulak tu. Jom kita nengok macam mana machonya si hensem kaya ni parking kereta.



Nasib baik berangan tak payah bayar. Kalau tak…dah lama papa kedana aku asyik dok berangan jadi kaya hu huhuhuhu hu

Isnin, 12 Januari 2015

Pontianak Mengamuk di Gua Musang

Nama Gua Musang disebut sejak akhir tahun lepas bila sebahagian besar Bandar dan desa di daerah itu tenggelam dek banjir. Yaaaa tenggelam! Sebelum Kuala Krai, Manek Urai tenggelam, Gua Musang banjir besar dahulu. Akhirnya, Kelantan tenggelam!

Masa kecik dulu, tengok filem Pontianak Gua Musang ni pun dah boleh buatkan aku mengigau hu huhuhu macamlah takut sangat rupa pontianaknya tu. Namun, tersangat lama benarnya filem ni tidak lagi ditayang di TV. Jom kita imbau semula kenangan masa kecik dulu;

Pontianak Gua Musang (1964)



Giliran Suraya Harun jadi Pontianak. Filem klasik dahulu ada 4 seniwati jadi Pontianak (pontianak ori). Maria Menado filem Pontianak 1957, Dendam Pontianak 1957 dan Sumpah Pontianak 1958. Hashimah Yon filem Anak Pontianak 1958. Rokiah Jaafar filem Gergasi 1958 dan kini Suraya jadi Pontianak dalam filem Pontianak Gua Musang.

Satu lagi Pontianak yang belum confirm adalah filem Pontianak Kembali 1963. Ada yang mengatakan Norizan yang jadi Pontianak tu. Ada sesiapa boleh sahkan?

PssssT: masih belum mampu nak coretkan tentang banjir luar biasa besar yang melanda Kelantan. Jari belum kuat untuk menaip. 




Ahad, 11 Januari 2015

cara mudah jinakkan kambing

Binatang pun tunduk dengan ayat Allah. Kambing ni boleh dok diam bila dengar kata-kata Allah, kita macam mana ya;



Tiada kata-kata dah...sendiri fikirlah ya!