Khamis, 30 Oktober 2014

Memandu Sambil Merokok Dan Guna Telefon

Orang Malaysia memang hebat bila berada di jalanraya. Macam-macam boleh buat.

Takat baca FB dan masej, atau balas komen ketika memandu itu adalah biasa-biasa sahaja bakatnya. Ramai orang ada bakat sebegini. Kalau si jelita gadis perawan nan lawa, selalu juga kita jumpa sedang make-up, betulkan tudung atau selfie semasa berhenti di lampu isyarat. Tak apalah juga kalau masa berhenti di lampu isyarat, tapi ada yang lebih mencabar bila ada dikalangan mereka lakukan semua tu semasa memandu. Hebat, kau jah!



Kalau sang jejaka kacak arjuna beta, takat mengurat bersiul weeeeevittt sambil jeling si dara kereta sebelah, ohhhhhh itu tersangat biasa. Anak buah ambo pun selalu buat.

Yang jadi lebih luar biasa bila cik abe donde tu merokok ketika memandu sambil jawab panggilan telefon tanpa guna hand free. Aku dok pelik memikirkan bila masa dia nak pegang stering, nak sedut asap dan pada masa yang sama nak kena bercakap di telefon.

Aku tau la abe donde tu hebat, tapi…boleh tak fikirkan keselamatan pengguna jalanraya yang lain? Ambo ni belum cukup amal lagi untuk berhijrah ke alam sana dek kecuaian orang lain macam hang!

Mana ada aku marah…tu kan nasihat!!! Tanya P.Ramlee kalau tak caya huh u hu hu

Sebenarnya entri ni ada kaitannya dengan entri salah siapa anak kurang ajar.


1 ulasan:

Unknown berkata...

Penting kan diri sendiri je tu..asal diri sendiri puas ,ok..tak pikir lak jalan raya tu dia guna ramai2..