Anda Juga Mungkin Berkenan

Khamis, 31 Mei 2012

Isteri Peneroka Bakal Terima Durian Runtuh RM5K Julai Ini


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini
Dah umumkan pemberian RM5,000 kepada isteri peneroka
akan dilakukan pada 7 Julai ini iaitu sempena Hari Peneroka dan
perasmian Menara Felda yang baru.

Wahhhhhhhhhhhh makcik makcik felda sedang senyum lebar sepanjang hari ni
Mmmm dah boleh berangan beli rantai emas besar tu hu hu hu


Salah Umum Pemenang Ketika Siaran Langsung


Kita biasa tengok siaran langsung kan?
Sebenarnya bukan senang nak buat siaran langsung ni
Selain kos yang besar, ada masa kesilapan yang berlaku payah nak selindung
Terutama kalau umumkan pemenang ni
Kalau salah umum, kesian tau
Penat je orang yang diumumkan sebagai pemenang tu bergembira
Siap peluk bagai, bagi ucapan segala
Tetiba pulak didapati salah umum
Alaaaa sama kes macam Yuna kena pulangkan semula piala kemenangan
Lagu Penakut kepada Anuar Zain tu jugalah kan...

Jom kita lihat, macam mana rupanya ssambut kemenangan tak sampai seminitpun
Kemudian ditarik balik kemenangan tu
Dan umumkan orang lain pulak yang menang




Hu hu hu sangat kasihan!
Untung pun ada jugak...leh la rasa sekejab jadi pemenang


WYY 9999 Pula Akan Jadi Rebutan


Semalam, lepas berbuka lepak gaya mak sidugong yang kekenyangan
tak mampu dah nak angkat perut yang terlebih pengisian
walaupun mihun goreng tu tak sedap,
serius memang aku masak tak sedap semalam hanya satu sebab sahaja:
tak ada sekeratpun cilinya, tak rasa pedas langsung…lupa beli cili sayang oiii
tapi, langsai jugak satu kuali…kalau sedap,
tak tau lah berapa kuali akan habis huh u hu
sambil tengok berita utama, sambil juga baca akhbar online
sambil menduyongkan diri baca ajelah apa-apa yang patut

Sehari dua lepas heboh pasal bidaan nombor WWW 1
yang akhirnya dimenangi Sultan Johor pada harga RM520,000
semalam kecoh lagi bila Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin
dalam Twitternya mengkritik baginda sultan bahawa jumlah wang yang besar itu
boleh diguna untuk membantu orang Melayu yang miskin di negeri itu membeli rumah.
[aku di selangor ni pun perlu rumah jugak...sini mahal wehhh!]
Akhirnya Nizar memohon maaf dengan kritikan berkenaan apabila…
Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Sultan Ibrahim menjelaskan bahawa
kerabat diraja Johor tidak pernah mengambil sesen pun duit daripada kerajaan
sejak pemerintahan Almarhum Sultan Ibrahim Sultan Abu Bakar.
Menerusi akaun laman sosial Twitternya @HRHJohor2, baginda bertitah;
perkara itu boleh disahkan oleh Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman
atau mana-mana pegawai kerajaan.

Tempoh pemerintahan Kesultanan Johor dari era Sultan Ibrahim Sultan Abu Bakar
hingga kini adalah selama 117 tahun, Almarhum Sultan Ibrahim memerintah Johor
dari 1895 hingga 1959, Semua wang yang diperuntukkan oleh kerajaan
sultan Johor dan kerabatnya setiap bulan telah disalurkan kepada
Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Berikutan isu ini, Nizar akan disiasat
Oleh SKMM kerana kenyataan berunsur hasutan, walaupun Nizar mengatakan
Kritikan itu bukan hasutan
Kalau Tanya aku yang bukan bijak dalam dunia undang-undang ni
Nizar juga boleh diklasifikasikan dengan fitnah
Itu kalau akulah…nasib baik aku tak terlibat dalam bidang undang-undang
Kalau tak, lagi banyak akta dia kena huh u hu
Bukan dia je, orang lainpun sama ya…
Bila nak menulis di twitter, blog atau FB…sila pastikan kesahihan berita ya

Opsssss! Itu intronya…entri ni sebenarnya nak cerita pasal
Kemungkinan ada satu lagi nombor yang akan mendapat bidaan tinggi tahun depan
Jabatan Pengangkutan Jalan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
meramalkan WYY 9999 bakal menjadi rebutan kerana nombor ini
merupakan nombor terakhir bagi pendaftaran kenderaan
di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebelum ia ditukarkan
dengan siri nombor baharu yang masih belum diputuskan kerajaan.
Opsssssss kalau aku, aku dok teruja nak dapatkan nombor yang baru tu
Ampunnnnnn! Aku tak suka nombor terakhir huh u hu
nombor terakhir itu dijangka mula digunakan Ogos 2013
Mmmmmm sempat tak kumpul deposit dalam tabung katak?


Rabu, 30 Mei 2012

Lelaki Hensem Ini Disayangi Ramai Orang

Sultan Kelantan, Sultan Muhammad ke V

Aksi Kambing Terlampau


Selasa, 29 Mei 2012

Pembentangan Belanjawan 2013


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dah umumkan
tarikh pembentangan Belanjawan 2013; pada 28 September 2012.
Najib yang juga Menteri Kewangan berkata:
Belanjawan 2013 akan memberi tumpuan terhadap
pertumbuhan seimbang dan berkualiti selain kebajikan rakyat.
Perundingan Belanjawan siang tadi menerima 84 memorandum dan
cadangan untuk ditimbangkan sebagai input Belanjawan 2013 dalam
Majlis Konsultasi Belanjawan2 013

Perdana Menteri yang mempengerusikan sesi itu, telah memilih tema
Perundingan Belanjawan 2013 sebagai “Memacu Transformasi Ke Arah Negara Maju”.
lima inisiatif untuk mengekalkan daya saing ekonomi negara
telah diperkenalkan, antara lain:
1. Syarikat yang mengambil semula pekerja wanita yang berhenti berkerja sebelum ini akan dikecualikan cukai
2. Menubuhkan Yayasan bank PKS
3. Menubuhkan Dana pembangunan sebanyak RM100 juta dalam bentuk geran
4. Dana pampas an pasaran modal bersepadu sebanyak RM420J

Itu je pun yang sempat aku dengar dalam Berita perdana jam 8 malam tadi. Terkocoh-kocoh kelam kabut terjah depan TV. Nak tahu kupasannya dengan lebih terperinci, nanti baca ajelah akhbar esok ya…

Harapan kita, belanjawan tahun depan lebih prihatin dan mesra rakyat secara keseluruhan.





OOOPssss! 3 artis terkemuka negara, Amy (search), Mus (May) dan Ibnor Reza dah masuk UMNO
hu huhu sejak bila pulak artis-artis ni minat masuk politik?


Nayati Suka Tinggal di Malaysia


Masih ingat lagi tentang Keluarga kepada seorang kanak-kanak warga Belanda,
Nayati Moodliar yang diculik bulan lepas dan dibebaskan setelah membayar
tebusan sebanyak RM300 ribu. Dah tentu mereka akan trauma, kini Bapa Nayati,
Shamelin, 41 tahun, seorang perunding di sebuah firma pengurusan antarabangsa
telah dibuang kerja kerana enggan berpindah keluar dari Malaysia
selepas anaknya yang berusia 12 tahun dibebaskan. Alasannya:
“Majikan saya memberitahu Malaysia tidak selamat,
maka mereka memberi notis seminggu untuk kami pulang ke Belanda"

Nayati diculik sewaktu berjalan kaki ke Sekolah Antarabangsa Mon’t Kiara
pada 27 April lalu, dibebaskan selepas enam hari apabila membayar
wang tebusan sebanyak RM300,000. kisah penemuannya aku ada tulis
berserta video penemuan Nayati Moodliar
Tiga lelaki telah didakwa di mahkamah majistret di sini
di bawah Akta Penculikan 1961. Bagaimanapun, dalangnya
masih lagi terlepas dan dipercayai melarikan diri ke Eropah.

Nayati sukakan Malaysia dan merasakan Negara kita ni
masih menjadi tempatan yang dia mahu untuk dibesarkan.
“Di sini berbeza, setiap hari panas dan aman, jadi saya boleh
membuat banyak perkara kerana saya menyukai aktiviti luar seperti berenang
dan bermain bola keranjang pada bila-bila masa yang saya mahu,” katanya.
“Dan saya terhutang budi kepada rakyat Malaysia untuk setiap daripada mereka
yang mendoakan saya. Saya berhutang nyawa sebenarnya.”
Sila baca mstar untuk cerita yang panjang lebar

Alahai Nayati…daku suka nak tinggal barang setahun dua di Belanda,
Dikau pulak suka kepanasan Malaysia ni ya…
Macam terbalik pula…tapi, aku pun bukannya nak menetap sana
Nak bercuti je pun. Ada sesiapa sudi taja?
Takat ni belum ada tajaan huh u hu usah muntah dulu ya!


Isnin, 28 Mei 2012

Tawaran Biasiswa Sukan KPT 2012


Dimaklumkan bahawa permohonan bagi Biasiswa Sukan Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia telah dibuka. Kepada pelajar-pelajar yang berminat, sila layari laman web di bawah untuk maklumat lanjut berkaitan syarat-syarat dan kelayakkan:

http://www.mohe.gov.my/portal/penajaan/penajaan-kpt/90.html 

Permohonan biasiswa ini adalah secara atas talian (online) di laman web:

https://payloan.mohe.gov.my/sukan/index.php

kepada yang memenuhi syarat, bolehlah mohon ya. Ni biasiswa, bukan pinjaman ya…tak payah bayar huh u hu

Unit Biasiswa
Bahagian Biasiswa
Kementerian Pengajian Tinggi,
Aras 2, No. 2, Menara 2, Jalan P5/6, Presint 5
62200 Putrajaya

Talian Utama 03-8870 6000

Faks:  03-8870 6839



Hantu Tompang Kereta Sinar Harian?


Nak percaya ke tak nak percaya?
Kalau baca Sinar Harian edisi utara hari ni
Ada ditulis pasal Misteri lembaga wanita dalam kereta Sinar
Siap ada dua keping gambar lagi sebagai bukti
Haaaaaaaaaaa nak kata apa?
Nak komen apa? Tak terkata…lebih baik tak payah komen apa
Macam-macam komen boleh kita tengok kat bawah artikel tu.

Aku tampal je berita berkenaan, pandai-pandai koranglah nak kata apa
Nak komen apa…nak percaya ke idaknya:


28 Mei 2012

KULIM - “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.

Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu. Ketika melalui di satu selekoh dalam keadaan hujan lebat, semua mereka ternampak batu nisan setinggi setengah meter di tepi jalan tetapi masing-masing hanya diam dan tidak mengendahkannya.

Keadaan mula cemas apabila rakan mereka itu menjerit meminta membaca surah Yasin dengan segera. Bagaimanapun, anggota polis cuba menenangkannya dan membaca beberapa potong ayat al-Quran barulah rakannya itu tenang dan perjalanan pun diteruskan. Setelah melepasi jalan Sungai Lengkok mereka kemudiannya berhenti di tepi Jalan Air Merah dan mula membuka cerita mengenai batu nisan tadi. Ternyata, mereka semua mengaku ternampak imej batu nisan yang dimaksudkan.

Bagaimanapun misteri terbabit tidak berhenti di situ saja apabila kelmarin kira-kira jam 12.30 pagi, seorang rakan wartawan terbabit telah merakam gambar kereta Kancil berkenaan dan mendapati ada imej lembaga wanita berambut panjang di dalamnya dan dipercayai lembaga itu hilang selepas azan Subuh berkumandang.

Sementara itu. seorang pemandu van kilang yang tinggal di Taman Selasih dan tidak mahu dikenali berkata, kejadian seumpama itu sering berlaku di Jalan Bukit Lengkok. Menurutnya, beberapa tahun lalu polis ada menemui mayat seorang wanita dipercayai dibunuh dan mayatnya dibuang ke dalam gaung berhampiran.

“Ramai pengguna jalan itu menjadi mangsa gangguan lembaga berkenaan. Lembaga itu pernah duduk di belakang penunggang motosikal, saya juga pernah nampak lembaga itu berada di atas bumbung kereta yang datang dari arah bertentangan. Sememangnya jalan itu tidak dilalui oleh kenderaan pada lewat pagi terutama ketika hujan renyai atau lebat,” katanya.

Pengerusi Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) Khor Eng Khim juga tidak menafikan kewujudan lembaga itu yang sering mengganggu pengguna jalan raya yang melalui jalan Bukit Lengkok menjelang lewat pagi. “Jalan itu tidak sesuai digunakan pada waktu Subuh terutama ketika hujan. Ini kerana terlalu banyak kejadian kemalangan berlaku di sekitar kawasan itu disebabkan keadaan jalan di situ sempit dan bengkang-bengkok. Saya menasihatkan pengguna supaya menggunakan lebuh raya Butterworth Kulim Express (BKE) untuk pergi ke Pekan Kulim dan jangan mengunakan jalan Bukit Lengkok sebagai jalan pintas walaupun ia lebih dekat,” katanya.

Komen aku: tak payah komen kalau kita tak tahu apa-apa
Kalau salah komen tunjukkan betapa tak bertamadunnya kita
Boleh gitu? Hu huh u


Ramai Penjawat Awam Tidak Mampu Miliki Rumah Sendiri: CUEPACS


Menurut Kongres Kesatuan Sekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS)
kira-kira 60% penjawat awam terutama di Lembah Klang
tidak mampu memiliki rumah sendiri,
terutama yang berpendapatan bawah RM3,000 sebulan
yang lebih 3K sebulan pun ramai juga tak mampu miliki rumah sendiri
baru je gaji naik sepuluh dua puluh ringgit,
nilai hartanah macam rumah naik ribu riban pulak
sampai bila baru boleh milik rumah terutama kalau berangan
nak miliki rumah di atas bumi…terpaksalah kayuh pelan-pelan
cari rumah atas awan yang rupanya macam sarang burung merpati tu
gayatpun tahankan ajelah pandangan, tak payah tengok bawah
rumah yang dindingnya orang punya, bumbungnya adalah lantai rumah orang
dan lantai rumah kita itu sebenarnya bumbung rumah orang
milik kita hanya angin je kot huh u huh u

Setiausaha Kewangan CUEPACS, Jaapar Mansor, berkata
fenomena itu akan berterusan jika kerajaan
tidak mengambil langkah tertentu termasuk mengurangkan
kadar faedah pinjaman dan menaikkan gaji kakitangan awam terbabit.
"Kadar faedah pinjaman perumahan 4% dikenakan
institusi kewangan ke atas penjawat awam pada masa ini
wajar diturunkan kepada 1 peratus,"
Beliau tidak menolak kemungkinan penjawat awam
berpendapatan di bawah RM3,000 sebulan
hanya mampu menyewa atau memiliki rumah kos rendah bertaraf
Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).

Jaapar yang juga Pengerusi CUEPACS Selangor berkata,
saranan supaya kerajaan menurunkan kadar faedah pinjaman perumahan
adalah antara tuntutan yang pernah dikemukakan kongres itu kepada kerajaan sebelum ini.
"Walaupun ia bukan tuntutan utama CUEPACS
namun ia akan terus diperjuangkan oleh penjawat awam melalui kongres itu," katanya.
Kongres itu juga sedang melancarkan gerakan
mengesan penjawat awam yang belum memiliki rumah
di seluruh negara untuk dijadikan garis panduan untuk tindakan
yang akan diambil demi kebajikan ahlinya.
CUEPACS juga mahu kerajaan mempercepatkan
cadangan penubuhan Suruhanjaya Mengkaji Skim Gaji
dan Elaun Penjawat Awam seperti yang diumumkan Perdana Menteri 8 Mac lalu.

Komen aku: bukan penjawat awam je alami masalah ni
Kalau betul nak bela nasib rakyat miskin macam kami
Terutama yang datangnya dari negeri paling miskin di Malaysia
Letakkan penanda aras yang sesuai untuk harga rumah
Terutama di Lembah Kelang, dan…urusan miliki rumah perlu lebih mudah
Interest pulak kenalah sesuai bagi rumah pertama
Yang dah balun 14 biji rumah tu…tak apalah tinggi pun
Memang dah terbukti mereka ada banyak simpanan syiling bawah bantal
Satu lagi: pemantauan agar projek tak terbengkalai
Kalau harga rumah 15 ringgit je pun, tapi kena tunggu hingga bercucu
Sebab projek terbengkalai, rangka rumahpun jadi tempat hantu bersembunyi
Tak guna juga…

Bukan mudah nak miliki rumah sendiri,
Apalagi untuk kami yang solo molo ni…
Ada sesiapa nak sponser rumah kat aku tak?
Kat country height Kajang tu pun cukuplah
Tak mau demand lebih-lebih…sebelah rumah Yusry dan Lisa Surihani ya
Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ahad, 27 Mei 2012

Video Tragedi Drif Perhimpunan Sejuta Belia 2012


Entri ini adalah kesinambungan kisah kemalangan drag semasa sambutan Hari Sejuta Belia dalam entri lepas.

Berikut adalah rakaman video sesi latihan untuk aktiviti drift drag yang berlangsung di Putrajaya sempena Perhimpunan Sejuta Belia 2012






Jika nak tengok part kemalangan yang menjadi tragedi dalam Perhimpunan Sejuta Belia 2012 di putrajaya pada 26 Mei, bolehlah tengok yang ni je:




Kita bersimpati dengan tragedi tak terduga ini
Sama-sama kita doakan agar semua mangsa yang cedera cepat sembuh
tak perlulah kita gaduh-gaduh dan saling tuduh menuduh
dok kata semua tu bala ke apa, dok salahkan orang tu orang ni
apa yang jadi memang dah jadi, baik jadikan pengajaran
tak elok jadikan sempadan...salah menyalah tak akan untungkan sesiapa
setan juga yang gegak gempita dok ketawa dek kekalutan manusia
jadikan semua tu sebagai garis panduan pada masa depan
CEEEEwahhhhh! catatan penaja tu! hu hu hu tak ada kaitan dengan sesiapa
sama ada yang hidup atau yang mati atau yang akan mati...





Kemalangan Maut Dalam Acara Himpunan Jutaan Belia Di Putrajaya?


Semalam aku ke PICC dengan CIk Bintang
Dia mencari cinta hatinya…dah sampai sana terus panjat hingga atas
Teropong suasana kemeriahan Sambutan Himpunan Jutaan Belia
Kononnya ada macam-macam acara gilang gemilang
konsert artis tempatan dan antarabangsa, Pesta Jepun, aktiviti sukan lasak,
pesta layang-layang, pertandingan sorak atau aktiviti kesenian,
tapak pameran dan macam-macam aktiviti
aku Terapong dari jauh aje, malas nak bersesak sama
Panas wehhh…dahlah sesak. Jalan banyak tutup
Parking pulak…bercinta nak menapak
Memanglah ada system park and ride
Boleh naik bas, tapi untuk aku yang biasa hidup dalam ekon
Dan lahir kat Kutub Utara ni…fuhhhhhh tak kuasa komer
Peluh melekit-lekit bawah ketiak tu
Banyaklah alasannya kalau tak nak pergi hu hu hu

Kalau takat nak tengok-tengok dan cukupkan jumlah sejuta orang je
Memang bukan aku orangnya
Pesta Buku aku sanggup je bersesak asalkan poket penuh
Untuk borong buku-buku yang aku suka
Tapi kalau takat nak bersuka ria dan longgarkan lutut
Aku dah terbiasa untuk tak pergi
Lainlah kalau ada tujuan lain…macam kena buat lawatan sambil belajar
Atau tugasan rasmi, kenalah pergi
Mungkin sebab aku dah tak belia lagi kot
Hu huh u tang benda-benda gini sanggup je jadi warga emas ya
Tang lain dok mengaku 18 tahun huh u hu

Bangun pagi-pagi hari ni
Teropong akhbar utama nak baca apa-apa yang patut
Tapi tengok entri-entri kat blog paparkan
Berlaku kejadian ngeri dan kemalangan maut di Putrajaya
Dalam salah satu acara dianjurkan Sambutan Sejuta Belia
Drif kereta…kononnya kereta yang lakukan acara drif
Terbabas dan melanggar penonton mengakibatkan kecederaan
Ada juga yang kata seorang telah maut

Aku tak ada di tempat kejadian, aku tak tahu statusnya macam mana
Akhbar pagi ini juga tidak ada yang catatkan berita ini
Namun beberapa blog seperti blog Ben Ashaari dan Anak seberang
Ada tayang gambar-gambar sebagai bukti
Dalam komen-komen dalam entri berkenaan juga
Ada yang mengaku jadi saksi kejadian
Kalau nak baca cerita kemalangan maut di Himpunan Jutaan Belia atau
Tengok gambar-gambar kemalangan drif kereta di Putrajaya tu
Bolehlah baca di blog Anak seberang
Gambar taklah jelas sangat sebab kejadian kononnya berlaku
Antara jam 12 tengah malam hingga jam dua pagi tadi
Guna kamera telefon aje kot

Dah geledah blog Ondscene dan blog sdr Mazidul
Tapi tak ada pulak berita pasal ni
Bagi sesiapa yang berada di tempat kejadian semalam


PsssT: KELANTAN dan Johor FC hanya mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan pada perlawanan bola sepak Liga Super 2012 di Pasir Gudang, malam tadi.

Kemaskini:
Berikut berita yang disiarkan Sinar Harian tentang kemalangan ini:



PUTRAJAYA - Seramai 22 penonton perlumbaan drag tercedera apabila sebuah kereta yang terlibat dalam perlumbaan itu terbabas ke tebing pembahagi jalan di Lebuh Wadi Ehsan, Presint 19 di sini, semalam.


Kejadian itu dipercayai berlaku kira-kira jam 12 tengah malam pada sesi uji pandu (sesi ujian sebelum perlumbaan bermula) dan ketika itu Sinar Harian difahamkan lebih kurang 10,000 penonton hadir untuk menonton perlumbaan itu.

Seramai 19 mangsa yang dirawat sebagai pesakit luar dibenarkan pulang, manakala tiga lagi yang parah dirawat di Hospital Putrajaya.

Penganjur perlumbaan, Mohd Nizam Sazili berkata, ketika kejadian, kereta tersebut hilang kawalan apabila tiba-tiba tayar belakang kereta itu mengalami masalah sehingga terbabas menaiki tebing pembahagi jalan di situ.

Mohd Nizam berkata, pihaknya mengarahkan penonton untuk berada di lokasi dalam jarak yang selamat sebelum perlumbaan itu bermula. “Kita cakap kepada mereka, kalau tidak mahu pergi duduk jauh pada jarak yang selamat, kita tidak akan mulakan perlumbaan ini,” katanya kepada Sinar Harian di lokasi kejadian, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Majid mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu. Menurutnya, pemandu kereta terbabit telah diikat jamin manakala keretanya masih di tahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya untuk siasatan lanjut.

Perlumbaan drag itu salah satu aktiviti sempena Hari Belia Negara dan Himpunan Jutaan Belia 2012 anjuran Persatuan Permotoran MUSC Motorsport.

Utusan Malaysia juga menyiarkan berita ini dalam tiga entrinya. Sila ke laman web Utusan Malaysia untuk baca, manakala Berita Harian hanya siarkan 3 ayat sahaja.


nak tengok video tentang kemalangan drag himpunan sejuta Belia bolehlah tengok kat entri  berikut:


Video kemalangan himpunan sejuta belia 2012



PERMOHONAN PINJAMAN PENDIDIKAN YAYASAN NEGERI SEMBILAN BAGI KURSUS PERINGKAT PhD., SARJANA, IJAZAH SARJANA MUDA DAN DIPLOMA BAGI SESI PENGAJIAN 2012/2013


Permohonan adalah dipelawa daripada anak-anak Negeri Sembilan Darul Khusus yang telah ditawarkan untuk melanjutkan pengajian di institusi-institusi berikut untuk dipertimbangkan tajaan pinjaman pendidikan Yayasan Negeri Sembilan bagi mengikuti kursus peringkat PhD., Sarjana, Ijazah Sarjana Muda dan Diploma.

Ø Semua Universiti Awam Tempatan (IPTA)
Ø Semua Politeknik Tempatan (Kementerian Pengajian Tinggi)
Ø Institut Teknologi Yayasan Negeri Sembilan
Ø Sekolah Perhotelan Dan Pelancongan Negeri Sembilan


SYARAT-SYARAT PERMOHONAN


1. Tawaran adalah terbuka kepada calon-calon anak Negeri Sembilan

Atau

a) Salah seorang daripada ibu/bapa kelahiran Negeri Sembilan.

Atau

b) Salah seorang daripada ibu/bapa telah menetap tidak kurang dari lapan (8) tahun berterusan di Negeri Sembilan (surat pengesahan daripada Ketua Jabatan/Ketua Kampung/Penghulu/ JKKK/Wakil Rakyat Kawasan berkenaan hendaklah dilampirkan).



CARA MEMOHON

Permohonan boleh dibuat dengan mengisi borang permohonan yang boleh didapati terus daripada Pejabat Yayasan Negeri Sembilan dan melalui laman web www.yns.gov.my



PENTING

Borang permohonan hanya akan diberi kepada pemohon yang telah ditawarkan tempat masuk ke Institut Pengajian Tinggi Awam secara sepenuh masa dengan mengemukakan salinan surat tawaran yang telah disahkan.



PERINGATAN

1. Permohonan yang tidak lengkap atau tidak memenuhi syarat tidak akan diproses.

2. Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh tutup permohonan, hendaklah menganggap bahawa permohonan tersebut tidak berjaya.



PERMOHONAN DIBUKA:-

1 Mei - 31 Julai (Peringkat Diploma)
1 September - 30 November (Peringkat Ijazah)



Untuk sebarang pertanyaan lanjut, sila hubungi:-


Bahagian Pendidikan
Yayasan Negeri Sembilan
Tkt. 11, Bangunan Yayasan Negeri Sembilan
Jalan Yam Tuan
70000 Seremban
Negeri Sembilan Darul Khusus
Tel: 06 -7628046
Website: www.yns.gov.my
Email: admin@yns.gov.my


Sabtu, 26 Mei 2012

Kemaman dilanda Puting Beliung


Sebanyak 64 rumah dan 5 gerai makan di 5 kampung
ranap dan rosak teruk akibat dipukul ribut dan puting beliung
dalam kejadian bermula jam 11.15 malam kemarin.
Jumlah rumah yang rosak membabitkan 34 buah
di Kampung Bukit Anak Dara (34); Kampung Titian Bertayun (22);
Kampung Ibai Penunjuk (4); Kampung Che Wan (3) dan
Kampung Teluk Kalong (1), 5 gerai makan sementara di Medan Selera Geliga.
atap rumah diterbangkan pusaran angin dan ribut,
ada juga rumah yang ranap dihempap pokok tumbang.

Takziah diucapkan kepada semua mangsa
Semoga mereka tabah hadapi ujian ini
Bagi yang berkemampuan, bolehlah hulurkan bantuan

Permohonan Pinjaman Boleh Ubah Yayasan Pelajaran Johor (Ypj)


Kepada adik-adik berasal dari negeri Johor terutamanya, permohonan dibuka untuk memohon pinjaman boleh ubah Yayasan Pelajaran Johor 2012;

1. Pemohon mestilah Warga Negeri Johor atau Warganegara Malaysia yang telah menetap tidak kurang lima (5) tahun berturut-turut di Negeri Johor;

2. Pemohon mestilah telah mendapat tawaran tempat pengajian atau sedang menuntut di Institusi Pengajian Tinggi Dalam/ Luar Negara;

3. Pemohon tiada mendapat tajaan dari mana-mana agensi;

4. Pemohon mengisi permohonan secara on-line di laman web http://www,ypj.qov,my dan menghantarkan slip permohonan ke Yayasan Pelajaran Johor dengan menyertakan salinan dokumen sokongan.



DOKUMEN SOKONGAN YANG DIPERLUKAN (yang telah disahkan)

1. Salinan Kad Pengenalan/ MyKad Pemohon;

2. Salian Sijil Kelahiran;

3. Salinan Kad Pengenalan/ MyKad Ibu dan bapa atau Penjaga;

4. Salinan Surat Tawaran Kemasukan ke IPT;

5. Salinan Sijil Berhenti dan Akuan Persekolahan;

6. Salinan Sijil-Sijil Persekolahan dan Pengajian :- Sijil SPM,Matrikulasi, Diploma, Ijazah Sarjana;

7. Salinan Keputusan Peperiksaan IPT (jika ada);

8. Salinan Slip Gaji/ Penyata Pendapatan Ibu dan Bapa atau Penjaga;

9. Lain-lain dokumen berkaitan.



HANTARKAN PERMOHONAN ANDA KE:-

Yayasan Pelajaran Johor
No. 12A, Bangunan YPJ, Jalan Nuri, Larkin Jaya
Karung Berkunci 711, 80990 Johor Bahru,
Johor Darul Takzim.

Maklumat ni je ada…kalau nak tahu maklumat lanjut lagi, cubalah cari di Yayasan Pelajaran Johor.


Jumaat, 25 Mei 2012

No Plat WWW 1 Berharga RM520,000


Fuhhhhh…jangan kata kapcai buruk yang akan guna nombor ni ya
Harga nombornya sahajapun dah boleh beli bangle
Bersama pengawalnya seorang Bangla huh u hu

Bidaan tertinggi diterima melalui no plat kenderaan WWW 1
Dengan harga bernilai RM520,000, mengatasi nombor pendaftaran MCA 1
yang dijual dengan harga RM300,100 sebelum ni
teringin nak tahu siapakah yang bertuah itu!

nombor WWW 333 menjadi pembida terbanyak (84 orang)
sebanyak 18,243 permohonan dengan nilai bidaan RM64,225,838.51 diterima
sepanjang tempoh bidaan selama 15 hari dari 30 April lalu
dengan kutipan dianggarkan sebanyak RM11.3 juta
keputusan penuh bagi nombor pendaftaran siri WWW
akan dikeluarkan melalui portal JPJ (www.jpj.gov.my) pada Isnin ini,
dan surat rasmi berhubung keputusan bidaan akan dikeluarkan mulai 6 Jun 2012.

Aku memang suka nombor. Kalau di jalan raya aku suka memerhati
nombor-nombor kenderaan yang berada di jalan
namun, takat ni tak pernah lagi rasa nak beli nombor tu
apalagi nombor 4D atau nombor kuda yang lain
kalau harganya sampai cecah setengah juta, mmmmm
memang aku tak mampu kan? Tak kan nak tampal nombor tu
di motor buruk aku pulak…macam tak kena pula!


Samsung Galaxy S III akan berada di Malaysia


Diam tak diam dah tiga empat tahun aku guna telefon biru tu
Sangat jauh tertinggal, bagi kat Amir pun
Dia buat tak heran je…ohhhhh sungguh demand itu budak huh u hu

Masa nak beli Nokia XpressMusik yang tak berapa glamer dah tu
Aku main kutu…tiga bulan, dapat beli telefon sebiji
Panjang pula usianya, dah berapa kali terhempas dan pecah
Masih lagi berfungsi dengan baik

Kadang-kadang, ada juga aku jeling jeling hampir nak juling biji mata
Meleleh je ayaQ lioQ bila tengok bebudak sekarang ni guna
Telefon bukan main canggih dan bergaya lagi
Malaysia sendiripun dah keluarkan tablet 1Malaysia Pad
Tapi paling memberangsangkan…tak lama lagi,
Dengar khabarnya, Samsung Malaysia Electronics Sdn Bhd (Samsung)
Akan melancarkan telefon pintar, Samsung Galaxy S III
(betul ke pintar? tara mana pintarnya dia ek?)
yang dijangka berada di pasaran dan menggumumkan harganya dalam jangka masa terdekat.

Samsung Galaxy III ialah generasi ketiga bagi segmen Samsung Galaxy S
Dengan ciri seperti perkongsian data dengan mudah dan
memahami kehendak pengguna menerusi suara.
Samsung S III juga turut dilengkapi kemudahan kamera belakang 8 megapiksel
dan 1.9 MP bagi kamera depan dengan dua segmen memori iaitu 16 GB dan 32 GB.

Agak-agaknya, yang mana satu sesuai untuk aku?
Ker nanti, ada benda alah tu…aku lupa nak buat kerja
Sepanjang masa dok baling burung huh u hu

Biasanya aku hanya akan tukar telefon bila dah rosak
sekarang masih lagi belum rosak
tetiba je teringin nak joli hu hu hu

Khamis, 24 Mei 2012

Harga Cintanya RM5 Juta


Kerana cinta, ramai yang sanggup korbankan apa sahaja
Sebab tu kita boleh jumpa macam-macam cerita cinta dalam masyarakat
Kalau aku ada RM5 juta, mungkin juga akupun boleh beli cinta tu
Namun, mana kita nak tahu itu sebenarnya cinta?

Mungkin ramai yang akan kata warga emas berusia 63 tahun itu
Pendek akal, bodoh atau apa-apa sahaja atau
Memaki hamun dengan macam-macam tuduhan
Terpulanglah kepada anda, namun aku sangat percaya
Bagi dia, cinta lebih penting dari segala-galanya
Bagi dia, cinta memberikan ketenangan hati ketenteraman jiwa
Malah cintalah jua mampu mengubah segala yang ada atas muka bumi ini
Biar seburuk manapun ia mampu jadi wangi dan indah
Kalau tak, mana mungkin orang berhenti bercinta
Sejak berzaman…sejak adam dan hawa lagi

Kalau kita serik untuk bercinta, masih ramai lagi yang tidak
Masih ramai lagi yang agungkan cinta
Walaupun ramai juga menjadi pengkhianat cinta
Memang cinta itu buta, ada masa orang itu sendiri rela butakan matanya
Sanggup apa sahaja
Errrr….apa yang aku dok bebel ni ya?
Mmmmm oklah aku tampal aje satu kisah cinta nan sebegini mahal
Jarang berlaku cinta semahal ini di negara kita
RM5 juta tu bukan sedikit…tambah pula dia seorang yang kaya
Maknanya, cintanya lebih besar nilai dari nilaian RM itu
Sanggupkah anda?

Aku? Hu huh u sudah semestinya tak sanggup
Daku bukanlah sesetia mana, bukanlah pengagung cinta abadi
Kalaupun tangkap leleh merindu dendam menggebu-gebu dilanda ombak rindu
Biarlah geloranya tersembunyi kemas jauh di dasar hati
Hu huh u tu la pasal taka da siapa tahu aku boleh ditakel kan?
Huh! Salah sendiri juga…nak buat macam mana, aku kan pemalu!

KUALA LUMPUR: Demi cinta terhadap seorang 'jeneral' dalam tentera Amerika Syarikat yang dikenali menerusi laman sosial, seorang ibu tunggal warga tempatan sanggup menjual harta bendanya dan menyerahkan hasil jualan berjumlah RM5 juta itu kepada lelaki berkenaan tanpa menyedari dirinya ditipu oleh satu sindiket antarabangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Kuala Lumpur ACP Izany Abdul Ghany berkata sejak 2010, wanita berusia 63 tahun itu yang datang daripada keluarga berada, sanggup menjual banglonya di Bangsar di sini, dengan nilai RM3.5 juta manakala RM1.5 juta lagi diperoleh dengan menjual tanah miliknya, berhutang dengan rakan serta saudaranya untuk diberi kepada lelaki itu.

"Polis telah menjejaki sindiket itu sejak anak wanita itu membuat laporan polis pada September tahun lepas, manakala ibu tunggal itu enggan bekerjasama kerana yakin terhadap cintanya itu sungguhpun siasatan mendapati 'jeneral' itu sebenarnya tidak wujud," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Izany berkata hasil intipan sejak lapan bulan lalu, polis menahan 15 lelaki warga Nigeria dan seorang wanita tempatan berusia 50 tahun, yang menjadi pemilik akaun bank untuk transaksi wang mangsa, masing-masing pada Isnin dan semalam, di sekitar Kota Damansara, Subang Jaya dan ibu negara.

Siasatan polis mendapati kesemua 15 warga Nigeria itu, berusia antara 25 dan 30 tahun, adalah pelajar di kolej swasta di sini dan mereka ditahan reman sehingga Jumaat ini untuk membantu siasatan kes penipuan internet mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan. Wanita tempatan itu pula bersetuju untuk bekerjasama dengan polis dan pihaknya mendapati wanita itu adalah kekasih seorang daripada anggota sindiket yang ditahan. Wanita itu menjadi keldai akaun kepada sindiket berkenaan dengan menggunakan namanya untuk mendaftarkan dua syarikat tempatan serta membuka lima akaun bank di sini.

"Kesemua wang mangsa dimasukkan ke dalam akaun wanita itu dan wang mangsa berjumlah RM5 juta dipindahkan terus ke Nigeria. Transaksi terakhir dibuat wanita itu pada pagi Isnin di sebuah bank di sini bernilai RM50,000,”. 11 buku akaun pelbagai bank, sembilan kad ATM, tiga modem, 14 komputer riba dan 20 telefon bimbit turut dirampas.

Cintaku tak payah dibeli pun taka da orang nak
Maklumlah, aku mana ada RM5 juta. Ya tak?


Rabu, 23 Mei 2012

Keputusan Perlawanan Piala AFC Kelantan Lawan Trengganu

Bagi peminat bolaa sepak negara yang tidak sempat nak tengok Siaran Langsung perlawanan bola sepak piala AFC antara Kelantan @ The Red  Worriors dengan Terengganu yang disiarkan secara langsung di TV1 tadi, berikut adalah keputusannya;

Kelantan @ The Red Worriors:    
[(Farhan; minit ke 3 & minit ke 18), (Rizal Fahmi; minit ke 47)]

Terengganu:  [Ishak Faruqi; minit 56...satu lagi? Ntahhh korang cari sendirilah hu hu hu]


Keputusannya: Kelantan 3 Terengganu 2

Alhamdulillah, Kelantan akan ke suku akhir Piala AFC 2012
Tahniah Kelantan!

Gomo Kelate Gomo!
Paling utama kena gomo dulu, kalah menang perkara kedua.

Jaringan gol Kelantan ke 3:



Kalau lupa diri, aku pun dah lompat macam tu hu hu hu ...nasib baik masih ingat lagi la la la

PsssT: Macam main dalam baruh pulak...bola pun payah nak melayang dek air berladung atas padang. Tapi, macam seronok je mereka main. Kalau aku ada situ...mesti bes boleh sorak jerit pekik sambil lompat-lompat dalam hujan la l ala la

PsssT: Cayalah Khairul Fahmi Che Mat @ Apek...dikau tetap hensem tiap kali menyelamatkan gawang Kelantan ;)

PsssT: Komen moderator RTM: Walaupun Kelantan kerap tukar pemain tengah, tetapi mereka mampu bermain dengan baik kerana wujudnya keserasian antara mereka. Aku anggap itu sebagai pujian. Kor guano?

PsssT: Banyaknya peluang dan asakan TRW dibazirkan...hu hu hu

Piala Thomos 2012 di China: Malaysia GAGAL ke separuh akhir bila kalah dengan China 3-0.






Kelantan Lawan Terengganu Piala AFC Malam Ni


Malam ni, dua wakil Malaysia, Kelantan dan Terengganu
pada pusingan kedua Piala AFC akan bertarung malam ni
Kelantan skuad The Red Warriors yang baru menjulang piala FA minggu lepas
dah pasti nak sambung kegemilangan tersebut
semangat masih lagi membara ni
penyokong pun masih hangat dan panas lagi aliran darahnya
belum habis lagi sorak…masih terkenang kemeriahan Bukit Jalil

Terengganu pula, skuad Peteh itu nak tebus kekecewaan
gagal mempertahankan Piala FA yang dimenangi musim lalu
selepas tersingkir pada aksi separuh akhir.
Lagi hangat bila Peter James Butler yang dulu jurulatih Kelantan
sekarang ni membimbing Terengganu pula…alahai!

Stadium Sultan Muhammad IV akan panas lagi malam ni
ramai yang jangkakan aksi lebih sengit berbanding final Piala FA di Bukit Jalil lalu

Gomo Kelate Gomo!
Gomo Kelate Gomo!
Tak kesahlah menang atau kalah malam ni,
Aku hanya harapkan permainan terbaik dari TRW
harapkan juga peminat lebih bersusila


Video Debat PTPTN Khairy vs Rafizi


Rangkaman Debat isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berlansung pada 22 Mei 2012 di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di Shah Alam, menerusi saluran Astro Awani dan Bernama Radio24.

Debat, jangan tak debat...lama-lama tengok debat secara langsung di kaca TV malam semalam buatkan aku rasa macam nak tumbuk TV. Kalian tengoklah sendiri video-video debat antara Khairy Jamaluddin dan Mohd Rafizi Ramli kat bawah berkaitan isu PTPTN.

Kalau tanya mahasiswa, bukan mereka tak nak bayar. Memanglah mengharapkan pendidikan percuma, namun isunya adalah caj yang dikenakan. Macam bunga gitu...interest. Contohnya, adik aku guna PTPTN 16K, kena bayar semula 23K...itu kalau bayar terus. Kalau tangguh-tangguh bayar sebab belum dapat kerja lagi, akan lagi naiklah macam pinjam ceti @ AHlong tu...nasib baik aku tak ada pinjaman PTPTN, kurang sikit hutang hu hu hu

Kalau aku pinjampun aku akan bayar. Lebih-lebih lagi itu akan libatkan keberkatan rezeki pada masa hadapan. Lagipun, untuk umat Islam...tak bayar hutang di dunia ada impaknya dengan kehidupan di alam kubur dan di akhirat. memanglah di dunia boleh lari takat hutang PTPTN je...kat sana nanti? Sendiri mau ingatlah! Opsssss! dah bebel!

Maklumat lanjut pasal debat PTPTN berkaitan Pemansuhan PTPTN dan hala tuju pendidikan negara kita pada masa depan boleh baca dalam entri aku sebelum ni KAT SINI 

Kepada yang tak berkesempatan melihat atau mendengar debat panas ni semalam, boleh tengok hari ni...sila nilai sendiri ya


Pusingan Pertama




Pusingan kedua





Pusingan ke tiga



Komen aku: Biarlah rahsia, aku belajar dari Siti Nurhaliza hu hu hu

PsssT: Aku memang dok tertunggu-tunggu ni Debat antara PM kita yang terchenta tu dengan Datuk Sri Anwar Ibrahim....Itu baru best, ye dak? Sokong sangat cadangan Moderator Dr Maszlee Malik yang cadangkan Debat ni diadakan tahun 2012. Aku cadang, biarlah dibuat sebelum PRU13 pasal pilihanraya bersih. 


Selasa, 22 Mei 2012

Debat Sinar, Pemansuhan PTPTN

Seramai 400 jemputan termasuk ahli politik, Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan mahasiswa mula berkumpul dan membuat proses pendaftaran bagi mengikuti dari dekat Debat Sinar-Pemansuhan PTPTN dan Hala Tuju Pendidikan Tinggi. Suasana di Auditorium Karangkraf pada jam 9 malam tadi meriah dengan kehadiran pemimpin mahasiswa dari Persatuan Mahasiswa Anak Sarawak Universiti Teknologi Mara (UITM) Shah Alam, Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Karisma UITM Shah Alam dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS).

Penyokong yang mewakili Khairy, turut hadir Ketua Penerangan Pemuda Umno, Datuk Seri Rizal Merican; Setiausaha Pemuda Umno, Datuk Megat Firdaus Megat Junid dan Pengerusi Biro Putera Umno, Datuk Megat Zulkarnain Omardin. Penyokong Rafizi pula terdiri daripada Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Jerejak, Sim Tze Tzin; Pengerusi People's Welfare and Rights Coalition, S. Gobi Krishnan dan Adun Simpang Pulai, Chan Ming Kai.

Siaran langsung juga boleh diikuti menerusi mobtv.my.

Komen aku:

setelah ikuti siaran langsung Debat Sinar ni...aku dapati: 

1. Di Zimbabwe, kerajaan depa dah bertanggungjawab beri pendidikan kepada rakyatnya. Maklumlah, ramai rakyatnya yang cerdik pandai itu kemudiannya akan bayar cukai. Aku tak cakap kat Malaysia ya...negara kita yang tercinta ni, lain sikit sistemnya. Kita kena bangga dengan kelainan tu. Lain maknanya bergaya, ye dak?
2. Kenapalah ada orang tak jawab soalan ya? Ini aku memang tak puas hati. Lain yang soal, kenapa lain pulak jawabnya. Ke...kena guna bahasa makhluk asing baru terjawab persoalannya ya...tetiba sahaja aku terkenangkan Debat antara Dato' Sri Anwar Ibrahim dan Dato' Saberi Chik zaman tok nadok dulu...mmmm masih samakah situasinya? Pisang berbuah dua tiga kalikah? 
3. Dr. Maszlee memang best...bukan senang nak jadi medorator yang adil dan saksama serta bijaksana. Patutnya beliau dah lama dapat Dato' Prof tu hu hu hu
4. Akhirnya...menang sorak. Aku pun turut sorak juga sebab aku bukan peminjam PTPTN, tapi adik aku guna. Adik aku tu BUKAN tak nak bayar hutang PTPTN...hutang kena bayar, karang mati kena makan ulat. Yang jadi isunya adalah...interest (yang depa   panggil caj perkhidmatan) dikenakan tu tinggi jugak weh. Pinjam 16K, bayarnya 23K...




Isnin, 21 Mei 2012

Di Sebalik Kemenangan Kelantan dalam Piala FA 2012


Banyak cerita di sebalik kemenangan Kelantan menjulang piala FA 2012
Konflik dalaman FAM melibatkan Tan Sri Anuar Musa (TSAM),
Selaku orang kuat pasukan Kelantan secara tidak langsung ada impaknya
Sama ada secara negatif kelihatan menurunkan semangat pasukan
Dan penyokong…namun nyatanya, kesan positif lebih ketara
Sama ada penyokong atau pemain, masing-masing semacam
Nak ucapkan terima kasih atas jasa TSAM yang selama ini banyak mendorong
Besar peranannya menggerakkan pasukan bola sepak negeri

Walaupun diasak macam-macam provokasi dan hal
Di wall TSAM nyatanya, sangat ramai yang menyokong beliau
Masing-masing bersemangat waja.
Hebat. Aku kagum. Hal-hal macam ni memang kelebihan anak Kelantan
Semakin ditindas, kami makin bangkit berjuang
Itu memang dah biasa berlaku…
Namun aku sangat kagum dengan beliau
Tetap juga turun menyaksikan perlawanan akhir piala FA
Walaupun sebagai penonton biasa
Itu akan buatkan lebih ramai anak muda kagumi dia
Buatkan pengaruh dia lagi besar walaupun ada pihak nak jatuhkan

Perlawanan akhir piala FA juga menyaksikan sesuatu yang tak dijangka
3 ekor lembu ditumbangkan dan dijamu kepada penyokong Kelantan
Di Bukit Jalil (mengikut berita, kalau hal ni tak benar, sila beritahu aku ya)
Keretapi khas juga diuruskan, bertolak jam 10 malam pada hari Jumaat
Dan balik pada jam 2 pagi selepas perlawanan tamat
Itu belum lagi campur rombongan penyokong menggunakan bas secara percuma atau
Kereta persendirian. Malah, menurut adik ramai yang dapat pakej percuma
(tiket masuk stadium, bas dan wang saku RM100)
Lalu penuhlah stadium Nasional Bukit Jalil dengan rakyat Kelantan
Memakai baju warna merah, bersorak bertempik menyokong

Sepanjang berada di kampong halaman sejak Selasa lepas
Bahang bukan sahaja dek pilihanraya yang makin dekat
Tetapi piala FA juga
Hari Sabtu aku ke Pasar Tani di Pekan Ketereh
Aku akuinya, suasana sedikit lengang, tak sesak macam biasa
Pengunjungnya ramai berbaju merah dan putih
Baju bola…dari anak kecil hingga pakcik pun
Aku sangat kagum dengan mereka
Malah, ada yang keluar ke pasar minggu itu semata-mata
Nak beli baju bola
Bila Tanya: pergi tengok bola kat mana?
Jawapannya sangat mudah: Depan TV
Malah ada juga yang buat BBQ sambil tengok bola
Siap jemput datang untuk sama-sama tengok bola,
Katanya ada orang sponser ayam untuk BBQ tu…
Macam musim raya pulak. Macam rumah terbuka.
Lagi aku kagum.

Sejak Khamis lagi ayah dah tanya “Bila bola” tu
Macam tak sabar
Sabtu malamnya, kami tengok ramai-ramai
Tak sangka pulak ayah boleh kenal Mohamed Ghaddar
Sambil tengok, urut Mek…dia juga komen macam-macam
Sambil tengok makan keropok lekor,
Makan keropok ikan goreng…siap dengan teh panas
Tengok bola ramai-ramai
Makan keropok ramai-ramai
Bukan selalu kami boleh buat aktiviti berjemaah begitu

Bila Kelantan Menang Piala FA 2012
Riuh rendah satu stadium, di kampong juga
Siap letup-letup mercun lagi walaupun tak meriah macam mercun raya
Piala baru itu akhirnya jadi milik Kelantan jua tahun ini
Sebab aku dah balik bangi hari ni
Tak ada kesempatanlah untuk aku tengok
Kalau-kalau piala kemenangan ini dipamerkan kat mana-mana
Di Kota Bharu masa bawa balik nanti.

Tahniah kepada pasukan Kelantan yang sentiasa bersemangat waja
Tahniah kepada penyokong pasukan Kelantan,
Walaupun ada pasang surutnya, namun masih ramai juga
Menjadi penyokong tegar
pemberian hadiah sebanyak RM500 ribu daripada KAFA
kepada semua pemain dan pegawai terlibat, memang patut benar
sebanyak RM300 ribu akan diberi dalam waktu terdekat
dalam bentuk wang tunai, manakala sebelbihnya
dalam bentuk pakej percutian...

Gomo Kelate Gomo…tahun depan Gomo lagi!


Ahad, 20 Mei 2012

Berat Je Hati Nak Balik Bangi


Alhamdulillah, sejak Selasa lalu aku berkampung di kampong
Dah lima bulan tak balik…masa memang cepat benar
Aku jugak masih terkial-kial bagai
Macamlah tahun 2012 baru semalam datangnya
Mmmmm banyak betul urusan dunia nak kena buat
Nak kena selesaikan…belum jadi Perdana Menteri lagi tu
Opssss! Jadi PM tak apa, ramai balachi tolong buat kerja
Kita bagi arahan je huh u hu tu statement orang jeles la la la

Hari ni pagi-pagi seawal jam 8 akan gerak balik Bangi
Doakan perjalanan berjam-jam ini dirahmati
Dan tiada aral yang melintang
Moga-moga masih selamat sampai di Bangi
Dan sambung hidup dengan segala kecelaruan dunia

Kalau balik kampong, aku gerak lima minit sebelum jam 5 pagi
Sampai di pekan Ketereh dan singgah makan rumah kakak ipar
Dah jam 12.45 tengahari…lepak sekejap
Jam 2 baru sampai rumah buat semua terkejut badak sekejap
Hu huh u tak cakap pun aku balik...bertuah betul kan?
Tak nak bagi dia orang excited sangat terutama Ain
Mmmm macamlah ada orang nak excited hu huh u
Tapi, bila gerak balik Bangi semula
Paling awal bertolakpun jam 8 pagi
Tak boleh lagi awal dari tu dah huh u hu
Nampak sangatkan berat hati nak datang semula

Hampir seminggu balik kampong
Ikut hati memanglah tak puas
Curi-curi buat kerja juga walaupun lebih banyak joli
Paling penting…hati lapang, kepala otak pun lapang
Hidup macam orang lain dalam masa seminggu ni
Bukan macam burung hantu atau beruang koala la la la

Ada sesiapa nak buat laksa utara?
ada bawa bunga kantan, segar dari ladang
pengerasnya hanya: semangkuk laksa yang sedap je
la la la nampak macam tak ikhlas je kan nak bagi
he he he mood tengah berbunga-bunga
walaupun dalam hati taman dah lama gersang
oohhhhhhhhhhhhh pokokku, dah matikah???


Sabtu, 19 Mei 2012

Keputusan Perlawanan Akhir @ Final Piala FA Kelantan lwn Sime Darby


Berikut adalah keputusan terkini perlawanan akhir@final piala FA antara Kelantan dan Sime Darby yang sedang berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil;

Kelantan: 1               [Ghaddar minit ke 57]
Sime Darby: 0

Gomo kelate Gomo!

Dengan itu, Juara Piala FA 2012 adalah: Kelantan Darulnaim @ The Red Warriors


Komen aku: Bukan sokmo buleh tengok perlawanan bola belang-belang make krepok goreng dengan keluarga...


Perlawanan Akhir Piala FA Kelantan Lwn Sime Darby


Malam ini merupakan malam yang ditunggu-tunggu
Perlawanan Final @ akhir Piala FA antara Kelantan @ The Red Warriors @ TRW
Bertemu ….. di Stadium nasional Bukit Jalil
Memang sah jalan akan sesak teruk dan jem

Bagi sesiapa yang selalu buka facebook Tan Sri Anuar Musa
mesti boleh rasa kemeriahan nak sambut perlawanan akhir ni
aku yang tak pernah masuk stadium sorak bola pun boleh teruja
nak pergi sama dan lompat-lompat jerit-jerit sawan meroyan kat sana
tapi, kalau aku pergi sama…memang akan kena tulah
Opsssss! Karang tak pepasal ada orang upload muka aku kat FB blog bagai
dengan aksi aku masa merOyan melompat jerit sorak bagai
Errrr risau kalau-kalau aksi kucing aku tu
mengalahkan rimau, gajah, zirafah, tenok dan ungka dalam zoo sana
jadi, baik tak payah pergi terus ya,
dari memalukan muka sendiri di khalayak ramai
cukuplah muka aku dimalukan dek Gadis Melayu idaman Malaya
yang sopan santun bak Nora Danish dalam drama Bunian tu…
dah tak tahu nak sorok muka mana dah,
rasa macam air longkang tu disimbah ke muka aku yang cun melecun
mengalahkan Anjelina Jolie…Errrr kenapa terinterprem pasal longkang segala ni
bukan cerita pasal bola ke entri ni?

Ok kembali ke pangkal jalan
bagi yang selalu tengok FB TSAM mesti tahu
satu keretapi khas akan bertolak dari Tumpat jam 10 malam
(tengah bayangkan semua orang pakai baju merah
berpinau biji mata tengok semuanya merah
kecuali tukang check tiket dan drebar keretapi je pakai biru)
bertolak balik jam 2 pagi selepas perlawanan
dengan pakej dengar cerita dalam RM120 termasuk tiket LRT,
tiket masuk stadium dan tiket perjalanan pergi balik
kalau pergi sendiri…mahai lagi kot
tiga ekor lembu juga akan tumbang di bukit jalil
sesiapa yang datang awal antara jam 1 hingga 4 tu
boleh merasa sedikit seorang…macam tak cukup je takat 3 ekor
ramai tu bro…hu hu hu tetiba je aku jadi rock (kapak bagai)

Walaupun macam-macam cerita panas pasal bola,
pasal FAM...pasal Tan Sri Anuar Musa...
Tan Sri tetap ikut sorak malam ni ya, bukan tiket FREE
tapi beli sendiri. Bertuahlah sesapa boleh sorak sebelah beliau
dengan keluarga hu hu hu sila sorak ramai-ramai ya...

Selamat tengok perlawanan akhir @ final piala FA ya kawan-kawan
sila jaga tingkah laku macam orang bertamadun sepanjang perlawanan tu
tak kiralah menang atau kalah,
kalau boleh memanglah semua orang nak menang
tapi kalau TERkalah atau tak puas hati apa
tak payahlah baling barang rosakkan stadium pulak ya
semua ni permainan, jadi lepas main kena berdamai
bukannya lepas main tumbok gocoh gomo hentak bagai
tak payah tiru kehidupan di Zoo Negara, jadilah orang yang berhemah
tahun depan kita GOMO lagi
boleh????
Bolehlah apa tak bolehnya...kita bukan berasal dari dalam Zoo kan?
gitu la Bro...baru tak malu nak ngaku ore Kelate make budu!

Gomo kelate Gomo!
Gomo kelate Gomo!




Jumaat, 18 Mei 2012

Tiket Tengok Bola Piala FA Versi Kelate


Kepada segala rakyat jelata, adik kakok seremo
Mano-mano hok tak dok tiket lagi
Nok tengok bola Kelate lawe Siem Dabi piala FA hari Saktu ni
Teket banyok lagi ada
Buleh pakat rama-rama gi stadium nasonal Bukit Jaley
Teket ada lagi 15 ribu daripada semer 85 ribu

Hari ni sajo laku 5 ribu teket
Kalu sapo-sapo hok tadok teket lagi tu
Buleh beli di kaunter tiket esok stat 10 pagi
Sapa mula main kalu ado teket lagi
Rega 40 riya, untuk semer tepak dudok
Baik gi beli cepak…kalu srupo sekalo, buleh beli denge ulak
Hok patut baya 40 naik rega jadi 60
20 roya wak beli air…ko lagu mano adik kakok kito tuh?


Blogger Hanis Zalikha Dah Jadi Pelakon?


Opsssss! Minggu ni minggu pasal artis ya…
Minggu kosongkan minda dari masalah dunia la la la

Ada sesiapa tengok drama bersiri Memberku Hawa di TV3 tak?
Drama ni ditayangkan setiap Ahad 10.30 malam dengan pelakon utama
Faezah Elai dan beberapa pelakon lain termasuk pelakon kacak
Mmmm nama apa tah dia, lupalah!
Huh u hu dah nyanyuk rupanya aku ni…

Entri aku hari ni nak mengumpat pasal seorang blogger tersohor ni
Siapa lagi kalau bukan blogger cantik manis ayu jelita comel menawan tu...
Masa tengok drama Memberku Hawa yang boleh buatkan aku
Aku tersengih macam kerang busuk tu
Tetiba je ada watak model kepoh tak boleh blah perasan diva
watak apa tah dalam drama tu...
Comel je dia berlakon walaupun watak kekwat lagu tu
Tengok punya tengok…macam pernah nampak pelakon tu
Garu-garu dagu, tenung dinding dok ingat semula
Tak juga menyala mentol aku
Last sekali Tanya Cik Bintang
“Bukan tu blogger popular seantario alam ke?”

Cik Bintang pandang aku buat dakkk je
Mmmmm memang aku tak puas hati selagi tak sahkan
Memang tu adalah blogger tersohor tu,
Tapi entah macam mana nama dia tak mau muncul kat kepala aku
Hanya senyum dia yang comel menawan tu je tertayang-tayang kat mata

Tengok juga drama tu sampai habis
Kemudian terpacak ngendap senarai nama pelakonnya
Haaaaaaaaaa kan dah kata, betullah tu…
Hanis Zalikha lah siapa lagi…errr betul ke eja nama dia macam tu?

opssss!
Entri ni dah jadi macam rancangan gedik Kiah Propa pulak!
Tapi kan…Hanis Zalikha memang pandai berlakon pun
Berbakat. Tak Nampak macam tiang gol piala FA pun dalam drama tu
Seingat aku, Fasha Sandha masa pertama kali berlakonpun
Nampak macam tiang lampu…nasib baik sekarang ni
Dia dah pandai berlakon
Maknanya…tak lama lagi akan muncul pelakon baru cantik jelita
Hanis Zalikha lah siapa lagi…

Taklah bosan asyik tengok muka sama je kat TV kan?
Tapi kalau tengok muka Hanis Zalikha hari-hari kat TV pun tak bosan
Hu huh u macam ayat mengampu pulak
Aku ampu pun bukan dapat apa
Bukannya dia Tersesat kat blog ni pun
Errrr…aku puji tau…bukan kutuk dia ;)
Tak percaya? Jom tengok reramai drama tu!
tetiba lah pulak aku jadi tukang iklan hu hu hu


Khamis, 17 Mei 2012

Annuar Musa Akan Dipecat EXCO FAM???


Sejak keluar dari negeri maju, Selangor
dan berada di negeri paling miskin di Malaysia, Kelantan
jarang sangat aku berkesempatan jenguk dunia maya
sebab dunia realiti aku lebih menarik untuk diteroka
dek kerana itu, agak banyak juga gossip dan perkembangan terkini
dunia penuh huru hara dan kacau bilau ini aku lepaskan
kepala otak tak serabut mana, setenang angin sepoi-sepoi
berbisik kata manja tiap petang mohon diaurakan mood hepi

Jadinya, tak banyak perkara aku tahu sangat
nak baca akhbar online pun tak berkesempatan
jenguk blog pun curi-curi masa, fb memang terabai
malas sangat nak intai apa ada kat sana
mood macam ni bukan senang nak dapat dek non oiiii
nikmati ajelah sepuasnya

Lepas masak mi kuah versi kelate kat anak buah
yang sangat suka mengekor makcik dia sorang ni
lepak depan tv sambil tengok berita,
sambil servis first klas punya urut Mek
sambil usik-usik Ain yang kechiwa mama dia tak datang
akhirnya online sekejab buang gian
cuba baca akhbar tetapi terjumpalah pulak berita ni:

PETALING JAYA: Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa, berdepan tindakan dipecat daripada barisan EXCO badan induk bola sepak itu sekiranya terbabit dalam aktiviti sukan tersebut ketika menjalani hukuman penggantungan selama 30 bulan.

Berikutan hukuman tersebut, Annuar tidak dibenarkan terbabit dalam sebarang aktiviti bola sepak di peringkat nasional dan negeri berkuatkuasa 4 April lalu. Annuar didapati bersalah membuat kenyataan akhbar berbau negatif mengenai skuad negara, sekali gus melanggar Artikel 88, Statut FAM edisi 2010-2014 pada 12 Februari lalu. Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufik Abdul Razak, berkata tindakan boleh diambil terhadap Annuar sekiranya presiden Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) itu gagal patuh kepada tindakan disiplin yang dikenakan terhadapnya.

"Jika Annuar terus ingkar, Jawatankuasa Tatatertib FAM boleh mengemukakan cadangan kepada EXCO FAM untuk mengambil tindakan selanjutnya untuk memecat beliau dari barisan EXCO FAM," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa itu di Wisma FAM di Kelana Jaya, dekat sini, hari ini. Taufik berkata, pihaknya menerima pelbagai aduan daripada pihak luar bahawa beliau (Annuar) terus aktif dalam aktiviti bola sepak di peringkat negeri.

"Tindakan Annuar tersebut jelas melanggar perkara 6.11.5 kod etika tatatertib FAM 2011 apabila beliau terbabit dalam aktiviti yang berkaitan dengan sukan bola sepak," katanya.

Taufik berkata, antara dakwaan itu ialah Annuar hadir merasmikan perjualan tiket bagi perlawanan akhir Piala FA dan pelancaran CD Dikir Warrior di Kafe The Red Warrior di Pusat Dagangan Kelantan (KTC), Kota Bharu, Kelantan semalam selain dilihat kerap menghadiri perlawanan Liga Malaysia sejak kebelakangan ini. Bagaimanapun, Taufik berkata FAM tidak melarang Annuar daripada hadir sebagai penonton biasa ke perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan dan Sime Darby di Stadium Nasional Bukit Jalil pada Sabtu ini.

"Namun demikian Annuar tidak digalakkan hadir kerana dikhuatiri akan menimbulkan masalah kepada pihak penganjur untuk mengatur tempat duduk bagi memenuhi protokol beliau yang berstatus Tan Sri," katanya.


Apa criter ni Bro? cer citer! Cer citer!
Macam pelik je kalau Tan Sri tak pergi Bukit Jalil Sabtu ni
nak kena pangkah? fuhhhh! panasssss!
isu ni memang tengah panas…banyak hati pun tengah panas
ramai orang juga lega bila semuanya jadi panasss

Aku???? Kat kampong ni memang panas
tak ada ekon, kipas buruk je ada
kenalah berkipas juga bila hari panas sangat
tapi bila malam…besttt sejuk
tidurpun lelap dengan baik walaupun
orchestra angsa bersimponi lagu syahdu

apa-apa hal pun, Sabtu ni…
Gomo tetap Gomo!
Ko guano boh?


Cerita Kahwin Artis Semalaya


Awal dan Scha selamat diijabkabulkan pada 4 Mei lalu
di Hotel Pullman Lakeside di Putrajaya manakala
majlis resepsi mereka telah diadakan di Pusat Konvensyen Putrajaya (PICC).

Bekas anggota kumpulan Elite iaitu Watie dan Azza
melangsungkan persandingan perkahwinan mereka secara serentak
pada 1 Mei lalu di Bandar Baru Bangi di sini.

Fasha Sandha sah bergelar isteri kepada usahawan Rizal Ashram Ramli (Jejai)
di Hotel Crowne Plaza Mutiara Kuala Lumpur,
sekarang ni dah heboh pasal Fasha bunting pelamin.
Dahpun mengandung Fasha Fandha ya
Tahniah Fasha Sandha bakal jadi ibu tak lama lagi.
Tahniah Jejai, bakal timang anak lagi sekali.

Entri ni cerita pasal hari bahagia artis, hari perkahwinan mereka,
bukan pasal kes mahkamah atau cerai berai ya.

Sekarang ni giliran Perkahwinan penyanyi Nurul errr alaaaa,
Nurul Huda Wahab janda composer terkenal Ajai tu…
entah kenapa kalau sebut pasal Nurul, kena sebut jugak pasal Ajai.
Entahlah. Mungkin sebab mereka sentiasa bergandingan berdua kot
…serasi, mesti sebut Nurul-Ajai ooooopsss! Tu lagu nyanyian mereka masa bahagia dulu.
Selepas bercerai pada 2007, masing-masing ada kehidupan bahagia mereka sendiri ya.
Hidup solo tak semestinya tak bahagia kan?
Aku pun bahagia errrr…ada sesiapa Tanya?
Hu huh u tak ada…tetiba je tersasar jalan!

6 Jun nanti hari bahagia untuk penyanyi, pelakon dan pengacara,
Nurul Huda Abdul Wahab, 35, dengan jejaka Perancis, Eric Daniel Depp, 47,
Oklah tu, seorang janda anak satu…seorang lagi duda tanpa anak
perunding dan jurulatih kesihatan sebuah syarikat nutrisi antarabangsa tu
hidup akan lebih sihat kalau ikut nutrisi yang betul…sesuai sangat tu
aku kan tengah diet hebat sekarang ni, memerlukan rundingan pakar
bolehlah kongsi-kongsi maklumat pemakanan dengan aku nanti
Opsssss! Entah macam mana aku boleh terinterprem dalam ini cerita hu hu hu
Nak jugak mencelah tu ya…marah karang peminat Nurul!

Dengarnya banyak tajaan untuk perkahwinan mereka
Pereka fesyen terkenal tanah air, Bon Zainal dan Rizman Ruzaini
menaja pakaian pengantin
Bon Zainal mereka dua pasang suit untuk dipakai oleh pengantin lelaki,
manakala Rizman pula, mereka baju pengantin Nurul.
lokasi majlis perkahwinan Nurul-Eric yang akan diadakan di Duchess,
Jalan Ampang juga dapat tajaan...siapa taja tu?
dah tentu bukan aku!

Nurul berkenalan dengan Eric melalui rakan artis Zahida Rafik
pada September 2010, dan mulai serius pada Januari 2011
Eric melamar bersaksikan keluarga Nurul pada 14 Februari tahun lalu
dan menerima cincin tanda ikatan pada 14 Februari tahun ini
Orang Perancis YOU, mestilah romantic gilerrrrr
Kalau ke Paris tu, tetiba je rasa nak bercinta cintan cintun je
Mood romantis datang melambai-lambai
Dengan drebar teksi pun rasa macam nak bercinta
Maklumlah…dia orang punya romantic tu lain macam sikit
Hati boleh terbuai la la la

Walaupun Nurul yang akan bernikah pada 6 Jun
mahu merahsiakan wajah bakal suaminya, kononnya hanya boleh
dipertontonkan pada umum pada majlis pernikahannya kelak
tapi kalau rajin ziarahi blog-blog, ramai yang dah tampal muka Eric
tetiba je dah tak jadi rahsia lagi hu hu hu

majlis pernikahan Nurul-Eric pada pukul 11 pagi dan
majlis resepsi pihak pengantin perempuan diadakan selepas majlis pernikahan tu
katanya, majlis tu hanya sederhana, jemputan 200 orang tetamu je
Ajai pun tak dijemput….opssss! Aku apalah lagi kan!
resepsi sebelah pihak lelaki pada 14 Jun ini di Pulau Bali Indonesia
hanya dihadiri oleh keluarga terdekat dan teman rapat sahaja.
kira sebagai bulan madu sekali.

Apa-apahal pun, sama-samalah kita ucapkan
Selamat pengantin baru kepada Nurul dan Eric
Semoga perkahwinan mereka kali ini kekal hingga syurga
Fuhhhhh! Ucapan tak leh blah abad ni…

Rabu, 16 Mei 2012

Hadiah Hari Guru: Peluang Cikgu Naik Pangkat?


Sempena sambutan Hari Guru ke-41, Seramai 24,053 guru
yang memenuhi syarat tempoh perkhidmatan
akan dipertimbangkan untuk kenaikan pangkat,
mulai 1 Jun hingga 31 Dis ini

guru lepasan Ijazah: 8,222 orang
guru lepasan Diploma: 15,831 orang

Guru-guru boleh membuat semakan di laman web Kementerian Pelajaran mulai hari ini

Kenaikan pangkat ikut time based adalah:

guru lepasan Ijazah gred DG41: 8 tahun berkhidmat untuk ke gred DG44,
gred DG44 ke DG48: 8 tahun berkhidmat
gred DG48 ke DG52: 8 tahun berkhidmat
gred DG52 ke DG54: 3 tahun berkhidmat

Bila ntah aku nak naik pangkat ni?
Sampai pencen la jadi kuli botak huh u hu


Siapa Jutawan Malaysia Hadiah Ferari Kepada Kim Kardashian?????


Fuhhhhhh! Ferari kuning tak ada ke? Hu huhu

Ferrari putih bernilai RM1 juta telah dihadiahkan
ahli perniagaan Malaysia kepada Kim Kardashian
sempena perkahwinannya dengan Kris Humphries

Akhbar tabloid Britain, Daily Mail melaporkan:
hadiah ‘hangat’ itu tersebar selepas Kardashian, 36, memfailkan perceraian
terhadap Humphries, 27 bintang bola keranjang NBA
bertindak menderma nilai hadiah perkahwinan mereka kepada sebuah badan kebajikan.

Sumbangan Kardashian kepada Dream Foundation bernilai RM700,000
tidak termasuk nilai kereta sport mewah itu

Ferrari putih menjadi hadiah perkahwinan paling mahal
pada majlis perkahwinan mereka di California, Amerika Syarikat
pada 20 Ogos, yang hanya bertahan selama 72 hari.

“Lelaki itu adalah jutawan, tidak mungkin dia berikan kepada mereka sebuah pasu. Humphries juga mempunyai bukti ahli perniagaan Malaysia itu memberikan mereka hadiah yang sangat bernilai,’’ lapor satu lagi portal hiburan antarabangsa, RadarOnline.

Dah lama aku dok tunggu orang hadiah ferari merah ni
Bila tah nak dapat
Hari-hari dok pandang ferari biru
Kat atas peti besi di pejabat je huh u hu
Tolong jangan muntah hijau!
Mata ferarikah aku? Hu huh u
Aku sangat bersyukur bila mataku ini asli,
Mata manusia yang ori, bukannya lampu ferari
Walaupun rabun ayam (kesianlah pulak kat ayam,
Tetiba terpalit sama dalam ini kes) mata ini lebih tinggi nilainya
Dari ferari kuning Remy…kalau diberi pilihan antara
Ferari kuning dan mata, aku tetap pilih mata
Walaupun juling seketika dok terpandang Remy sebelah ferari hu hu hu
PsssT: rasanya Cik Bintang akan pengsan ke muntah hijau baca statement ni?