Jumaat, 1 Julai 2016

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin


Ketika entri ni kalian baca (kalau baca waktu diterbitkanlah, kalau baca petang tak aci tau!), maka ketika ini ambo dah pun berada entah tengah hutan belantara mana. Hah? Apasal pulak? Cari buluh nak buat lemang ke?

Hari ni, insha Allah sebelum subuh ambo akan mula gerak untuk balik kampong halaman di negeri paling miskin nun. Maklumlah, negeri miskin, jadi kena gerak awal-awal pagi sebelum subuh. Cadangnya akan bersubuh di Genting Sempah, kalau TERlambat sikit turun, akan subuh di Gombak.

Balik Kampung – Sudirman Arshad



Ishhhh! Memang ambo akan turun dari rumah awal-awal pagi sebab nak elak jem orang pergi kerja di Pandan dan Ampang. Jadi kalau berjaya lepasi dua tempat ni sebelum berlaku kesesakan, satu nikmat tak terhingga tau. Bolehlah jimat masa sikit...errr, bukan sikit masa dijimatkan, tapi banyakkkkkk!

Jadinya, sempena Ramadhan yang kian ke penghujungnya dan Syawal yang kian menghampiri, ambo ambil peluang menyusun 10 jari memohon maaf zahir batin andai sepanjang kita bermesra di blog dan FB, ada gurau senda ambo melampaui batas, ada sindir pesan ambo yang menyakitkan hati. Ambo hanya insan biasa sahaja.

Andainya, ambo masih lagi ada TERhutang dengan sesiapa yang belum bayar, lupa nak bayar, tak ingat nak bayar, mohon tuan empunya diri hubungilah ambo dan beritahu. Insha Allah ambo akan bayar dengan kadar segera, sebab ambo tak mau mati dalam keadaan berhutang.

Kepada semua, semoga selamat sepanjang perjalanan balik ke kampong halaman. Pandulah dengan selamat, berhati-hati di jalan raya. Kampung tak lari pergi mana eh, ingatlah keluarga tersayang.

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

2 ulasan:

eelobor berkata...

selamat hari rayo jugok kak. hati2 bowok kreto. jange main talipom maso drive.... denda RM300 tuh

norhidana berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin bt tuan tanah...
moga selamat dlm perjalanan... gerak balik hari jumaat msti msh clear lg jalan... akak ni esok baru nk gerak...compom jem teruk kui3