Rabu, 1 Oktober 2014

Alvin Dah Lari, Mana Mau Cari?

Terkini, Alvin Tan menghina pemimpin negara melalui status Facebook (FB) terbarunya. Alvin Tan secara terang-terangan mengutuk dan mengaibkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar disamakan dengan pemimpin Nazi Heinrich Himmler di akaun Facebook miliknya. Kalau tengok gambar yang dimuatnaiknya itu, memang rasa nak lempang je! Kasi sunat baru dia reti agaknya!

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan mengikut peruntukan undang-undang mengenai tindakan tak bertamadun ni. Bantuan Polis Antarabangsa (INTERPOL) digunakan untuk mengesan blogger kontroversi Alvin Tan yang gagal hadir ke prosiding mahkamah kerana dakwaan mempersenda umat Islam tahun lalu selepas dia dipercayai melarikan diri ke Amerika Syarikat (AS).

Tahu pulak takut ya…terus lari ke Amerika Syarikat. Pada 26 September lalu dia dengan bangganya memuat naik entri terbaharu di laman Facebooknya pada dengan memaklumkan dia kini berada di Los Angeles, California. Dia mengumumkan kononnya membuat permohonan suaka di AS.

Pada 13 Jun lalu, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur mengeluarkan waran tangkap ke atas Alvin, selepas dia gagal menyerahkan semula pasport yang diserahkan kepadanya sebelum ini, bagi membolehkannya ke Singapura untuk tujuan penggambaran dokumentari. Sejak itu, Alvin gagal hadir ke mahkamah sehingga menyebabkan wang jaminan RM20,000 yang dibayar ibunya All Kim Lian, 57, dan sepupu Loo Ching Ching, 44, dirampas mahkamah.

Dayus namanya tu. Kalau berani awatnya tak tunggu. Kes lepas pun belum selesai, ada hati tunjuk hero huhuhuhu keluarga dia tak pepasal menyesal tak picit hidung masa kecik dulu huhuhuhuhu dah tua bukan je nyusahkan Negara, wat malu mak bapak pulak huh uhu huhu Ada kat Malaysia pun tak ada untungnya simpan manusia jenis gini ya dak?????

Alvin dan Vivian Lee didakwa memuat naik satu penerbitan menghasut di laman Facebook 'Alvin and Vivian-Alvivi' mengikut Akta Hasutan 1948. Mengikut pertuduhan, ia mengandungi gambar dan komen bertajuk 'Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh..wangi, enak, menyelerakan!!!)' yang mengandungi logo halal.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara 11 dan 12 Julai tahun lalu di Kompleks Mutiara Jalan Ipoh, Batu 3 1/2, di sini. Alvin gagal untuk hadir ke mahkamah untuk sebutan semula kesnya pada bulan lalu. Tindakan itu menyebabkan mahkamah bersetuju untuk hanya melucutkan hak jaminan sebanyak RM20,000 daripada RM30,000.

Dah sampai masanya kita bertegas dengan spesies macam ni. Tak payahlah bagi muka sangat. Aku pun tak faham kenapa beberapa nama puak ni macam kebal je buat apa yang dia suka. Rasa macam nak tempeleng je!

3 ulasan:

JunAina berkata...

Kalau jumpa kat jalan langgar je bagi mam***.

Dr K berkata...

Dapat tangkap, masuk dalam jel.
Lepas habis hukuman, bagi hukuman buang kewarganegaraan..sebab dia pun tak ingin nak jadi warga Malaysia, sibuk nak suaka politik.

makcikkantin berkata...

sat ni dpt tangkap...bawak jumpa menteri pulak...pehtu dpt buat filem pulak...cam...sapa tu?? namewee??? piang