Selasa, 23 April 2013

Gangguan Bekalan Air Tidak Berjadual Di Sekitar Ampang. Lagi Sekali?


Beberapa kawasan sekitar Ampang mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual dan tekanan air rendah berikutan berlakunya masalah henti tugas pam di rumah pam Wangsa Maju melibatkan gangguan di pam nombor empat dan lima.

Hanya tiga buah pam yang berfungsi sekaligus mengurangkan kadar pengepaman air untuk diagihkan di sekitar Gombak. Dianggarkan sejumlah 3,500 akaun pengguna di sebahagian Ampang terjejas. antara kawasan yang terlibat dengan gangguan bekalan air sekitar Ampang termasuk di Desa Lembah Permai, Taman Dagang Jaya, Kampung Tasek Permai, Kampung Tasek Tambahan, Taman Bukit Ampang Permai, Kampung Ampang Campuran, Kampung Ampang Indah dan Taman Halaman Indah.

Pelanggan yang memerlukan bantuan boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) di talian bebas tol 1-800-88-5252.

Komen aku: ini bukan isu politik, ini isu air. Sila tingkatkan kesabaran anda kepada penduduk yang terlibat. Dahlah musim panas ya, nak mandi manda turutkan suhu badan tak berapa nak boleh bila paip air hanya keluar angin je...

Tak boleh salahkan sesiapa kalau tiba-tiba ada orang mengamuk. maklumlah, hati nan panas tak mampu disejukkan dengan air. Sekarang ni musim panas, berganda suhu naik!

5 ulasan:

azieazah berkata...

Ya... dok dengar juga, depa sebut Selasa akan terganggu lagi air di kawasan kami. Aduhai...

azian berkata...

haihhh...
dtg laa jengka jek....tak yah bawak beledi...bawak kain baju je...hihihi

Ati Masrif berkata...

salam laling,

agaknya musim kemarau kot...errr?

kat sini pun selalu jek tiba2 takde air
panasss jek..hehe ...sabo2 :)

Unknown berkata...

kena pi mandi air terjun la..

Kakcik Seroja berkata...

Setakat ini, Alhamdulillah. Kawasan perumahan kakcik 'masih belum' terputus bekalan air.