Isnin, 4 Mac 2013

Video Sidang Media Serangan Hendap Anggota Polis di Semporna


SIDANG MEDIA KPN: PERKEMBANGAN TERKINI 03 MAC 2013 9.00 PM Seorang lagi anggota polis terkorban dalam serangan hendap sekumpulan lelaki bersenjata di Kampung Sri Jaya, Siminul, Semporna, Sabah semalam, menjadikan jumlah terkini anggota polis yang terkorban dalam insiden tersebut kepada enam orang.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Hj Omar berkata enam anggota kumpulan bersenjata itu juga terbunuh dalam kejadian pukul 8 malam di perkampungan atas air itu. Dalam operasi 'menyelamat' yang dilancarkan hari ini dan berakhir kira-kira 7 malam, Tan Sri Ismail berkata polis turut berjaya mengeluarkan 19 anggota polis dengan selamat dari Kampung Sri Jaya Simunul itu, boleh tengok dalam rakaman di bawah;



Dalam sidang media kira-kira 9 malam di Felda Sahabat, Kampung Tanduo di sini, Ismail berkata enam mayat anggota polis yang terkorban itu dihantar ke Hospital Semporna.

DariNya kita datang, kepadaNya jua akan kembali. Alfatihah. Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Amin. Salam takziah kepada semua ahli keluarga. 

PssssT: Ya...daku memang wartawan tak bertauliah. Namun, setiap entri ini sebenarnya catatan untuk diri sendiri, untuk dikenang kemudian hari.  Dalam setiap entri ini harapannya hanya satu: cepatlah tamat. bukan hanya sebab ada abang dan kakak di Semporna, tapi juga untuk negara yang aman. 

Bila ada orang yang dekat dengan kita berada dalam situasi bimbang dan tidak aman, hati kita juga jadi tak aman, tidak tenteram. 



Tiada ulasan: