Selasa, 17 Julai 2012

JOM bagi idea secara online untuk Bajet 2013


Bermula hari ini sehingga 29 Julai 2012 kita
boleh menyumbang idea, berkongsi cadangan dan
pendapat mengenai Bajet 2013 secara online
ramai-ramai kita bantu PM kita tu untuk buat bajet tahun depan
nanti bolehlah kita nikmati mengikut citarasa kita
barulah kita tahu susah senangnya nak buat bajet
barulah Pm tahu apa yang diperlukan rakyat jelata yang melata ni

inilah peluang berkongsi idea dan cadangan
menyuarakan apa yang kita perlukan
kalau selama ni, ada sebahagian tertentu masyarakat Malaysia
kelihatan terpinggir dan tak siapa diambil tahu
kali ni, sila bagi idea di www.1malaysia.com.my
klik bertajuk 'Bajet 2013: Saya Hargai Cadangan Anda'.

Pembentangan Bajet Negara 2013 akan dibuat pada 28 September
apa tunggu lagi? karang blog panjang-panjang boleh pula
apa salahnya karang pendapat dan kemukakan kepada PM
aku? ohhhhh! bukan tak nak kongsi,
bukan tak mahu beri pendapat…kang aku bagi
ada orang naik darah tinggi sebab
aku akan mintak turunkan harga barang
turunkan harga petrol, turunkan harga minyak masak
turun harga minyak, turun harga emas
turun harga kereta, turun harga rumah, turun harga tanah
pendek kata semuanya turun kecuali gaji je naik
boleh gitu?

Mmmmm kan aku dah kata, aka nada orang naik darah
Kerrrrr kalian jugak nak mintak benda yang sama?



Tiada ulasan: