Jumaat, 29 Jun 2012

Siapa Tukar Status Tanah PKNS?


Padang PKNS di Kelana Jaya pernah timbul kontroversi satu ketika dulu
Penduduk dan badan bukan kerajaan membantah pembinaan kawasan komersial
kerana dikhuatiri akan mengurangkan kawasan hijau
selain menimbulkan kesesakan lalu lintas.
Jabatan Perancangan Bandar dan Desa (JPBD) Selangor kata
padang awam milik PKNS itu dizonkan sebagai kawasan rekreasi
dokumen dirujuk MBPJ pula menunjukkannya sebagai zon komersial.
Soalnya: Siapa dalam Majlis Bandaraya Petaling Jaya dah tukarkan status
padang PKNS di Kelana Jaya daripada rekreasi kepada komersil?

Ada tengok satu drama bersiri bertajuk Jangan Ambil Padang Kami?
Rosyam Nor punya produksi, Elfira Loy dan Beto antara pelakonnya
best jugak drama tu…jarang orang nak buat drama macam tu
kisah anak-anak dan penghuni flat
sesiapa yang pernah tinggal di flat (bukan apartment ya)
boleh rasa perasaan dan situasi budak-budak kat situ

Aku pernah tinggal di kawasan setinggan yang padat
kawasan gitu ajelah pun yang sesuai untuk orang dari negeri miskin macam aku
nak tinggal apartmen atau kondo memang tak mampu sangatlah
masa tu baru je habis belajar, kerja pertama aku buat
namapun kawasan setinggan...penuh dengan macam-macam orang, 
macam-macam bangsa dan perangai ada
sesak sangat pepagi…malam pun masih sendat
kepala pun penuh je dengan macam-macam hal
sebab tak tahan dengan segala macam halt u
termasuk hal sosial dan gejala negative
aku berhenti kerja…tindakan pendek akal sebenarnya
patutnya aku pindah tinggal tempat lain
bukannya berhenti kerja. Namun, Alhamdulillah
dapat kerja kat sini…tempat yang lengang, tapi…mahal!
Redha ajelah!


Tiada ulasan: