Khamis, 8 Disember 2011

Poligami: Bila Bertanya Kepada Wanita


Wahhhh macam rancangan Apa Kata Wanita macam kat tv pula!
masih lagi tentang isu poligami
isu paling hangat dan panas sealam malaya
bila tanya pendapat kepada rakanlelaki tentang piligami
tentang wajar tidaknya saya terima poligami
SEMUA orang yang saya tanya itu jawab: wajar dan perlu
malah ada yang lebih ekstrim kata: Wajib berpoligami

dah tentu jawapannya berbeza bila tanya pada orang perempuan
wanita dah tentu tak suka poligami, walaupun bukan semua
para isteri kata:
kau muda lagi (ceeewaaaaaaaaaaaaahhhh ayat nak bodek aku!)
peluang masih luas nak cari jejaka Idaman Malaya macam Anuar Zain
(Soalnya, nak ke Anuar Zain Kahwin dengan aku hu hu hu)
tak elok ganggu rumahtangga orang yang bahagia
(maknanya kalau rumah tangga yang dah tak bahagia
aku boleh ganggulah? TAK ELOKKK tu!)

masih lagi hati boleh terima, bila ada yang berkicau:
mandi bunga je, aku tahu kat mana bomoh yang bagus
bomohhhhh????
mandi bunga tu aku masih lagi boleh terima
kat SPA banyak boleh buat hu hu hu
tapi kalau kena jumpa bomoh segala, lupakan sahaja.
Aku tak mahu subahat benda-benda yang mendatangkan syirik ni

kena yang mulut lagi celupar, kata:
aku pun hairan dengan kau,
nak kata tak ada rupa (hantu kot tak ada rupa, baik sebut “tak rupawan”)
orang yang lagi buruk mukanya dari kau pun dah ada anak berlori
(rupa faktor utama ke? Sila jelaskan…aku tak faham ni)
patutnya, berebut lelaki kejar kau
yang kau beratur depan pintu rumah tangkap laki orang apahal?
dah gatal sangat?
(beratur??? wahhhh saham lelaki dah kahwin memang tinggi ya
kena beratur segala! depan rumah Anuar Zain ada orang beratur tak?
kalau belum ada, aku nak pergi beratur ni)
Wahhhhh! boleh tahan juga ya mengata aku “gatal”
tidakkah dia tahu, kalau tahap “kegatalan” aku tu dah sampai
laki dia orang pertama yang aku nguratpun. Huh!
kan dah mendatangkan marah!

namun, sejuk pula rasa hati kalau antara mereka itu menyebut;
jodoh itu ketentuan Allah, memang sudah diatur
biar dipaksa bagaimanapun, kalau bukan itu yang ditentukan
tak jadi juga
bila dah itu yang Allah tentukan
lari seberang lautpun tetap akan kahwin dengan dia juga akhir nanti
tak payah pening kepala fikir apa orang nak kata
paling utama kau tak ganggu hidup orang
(macam mana pula kalau orang yang ganggu hidup aku?)
setelah berikhtiar, melakukan apa yang terbaik
hiduplah seperti yang kau ingini kerana
Allah sebenarnya lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita

nak tahu apa pula kata aku bab poligami ni?
Huh! promosi tak boleh blah
macamlah aku ni Rozita Che Wan atau Gadis Idaman Malaya
hu hu hu tunggu entri akan datang
yang aku sendiri tak tahupun bila nak tulis
tunnggu je lah ya…


4 ulasan:

Cetusan berkata...

saya bukan wanita, tapi saranan U kawin je Dato' yang sibuk sama-sama lewat balik rumah

eelobor berkata...

sama macam ustazah tu jawap kan? malas la nak copy paste lagi.... huhuhuhuhu

anyss berkata...

ZZ: Errrr datuk tu ada berapa ramai cucu? ------> tak elok tu!

anyss berkata...

Eelobor: Sokong pendapat ustazah tu hu hu hu