Sabtu, 10 Disember 2011

Laman Web Kementerian Kewangan, LHDN, KWSP SESAK Kena Serbu!


ingatkan laman web airasia je tengah sesak
gara-gara tawaran tiket serendah 10 sen sempena
sambutan 10 tahun syarikat penerbangan tambang murah itu
rupanya ada tiga laman web lain juga turut alami kesesakan teruk
iaitu Kementeria Kewangan, LHDN dan KWSP
(itu yang sempat aku jelajah sejak pagi tadi)
semuanya gara-gara mencari Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
yang kononnya boleh diperolehi secara online
laman web kementerian kewangan malaysia alami kesesakan
sangat lambat untuk klik klik selongkar cari borang tersebut
kesesakan juga turut dialami di laman web KWSP dan
Lembaga Hasil dalam Negeri (LHDN)
tak boleh masuk langsung, HANG je memanjang! Adussss stressss deh!
JPA memang dah sesak sejak minggu lepas lagi
terutama pergerakan dan tangga gaji baru
sampai sekarangpun aku masih lagi tak tahu
errrr memang kena tahu cepat, mudah nak plan bayar hutang hu hu hu

aku pun tak faham kenapa mereka janjikan
borang untuk tuntutan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
boleh dimuat turun pada hari Sabtu
bukan Sabtu tu cuti untuk perkhidmatan awam ke?
sedangkan kalau tengok talian hangat (hotline) (BR1M)
hanya pada waktu pejabat sahaja.

Kalau capaian secara online ada masalah
memang masalah juga sebab di kampung aku
hujan turun lagi dengan lebat
payah juga nak harung banjir semata-mata nak dapatkan borang
untuk rakyat marhaen macam kami, RM500 tu besar maknanya
dah boleh baiki atap rumah bocor,
dah boleh joli beli cat rumah, dah boleh melaram beli perabut hu hu hu
(opsssss ayah kan warga emas yang sedang nikmati keselesaan hidup
setelah berkurun banting tulang berjuang harung dugaan
bagi je lah dia peluang rasa rumah cat baru kaler kuning la la la
dia tau aku kata lagu tu…mampuihhhh kena perli
apa daaaa …bukan reti nak hulur serial samah
kutuk lagi ada hu huhu
ohhhh usah ikut perangai anak si Tenggang ni ya)

Rasanya, Isnin kot baru boleh download,
Isnin rakyat Selangor bercuti suka ria joli katak ya
sempena hari Keputeraan Sultan Selangor
hu hu hu tapi aku keja juga
lebih kuat berbanding hari-hari yang lain
oooHhhhhhh sangat sadis ya kawan-kawan
hujung tahun memang selalu macam ni kan
keja kena lebih kuat tapi klaim payah nak dapat
tunggu akaun tahun depan buka baru boleh dapat
bermakna: aku perlu puasa menguruskan perut!
Ohhhh sangat besar dugaan itu!


Ehhhh...tadak sapa-sapa ka nak serbu blog aku ini
biar jem macam tiga laman web kerajaan tu
aku suka! aku suka! kalau jem macam tu kat blog aku
Huh! itu ayat orang tengah serabut kepala, sila abaikan!


sampai dah nak malam pun masih tak boleh dapat 
borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)
kalau hari ini je web JPA kena serbu hampir 50 ribu pelawat
apa tak jemnya, lupa pulak nak print skrin tadi
aku aje berkampung kat sana entah berapa kali keluar masuk


akhirnya, aku tak payah geledah semua blog orang
semata-mata nak download borang BR1M tu
esok pagi-pagi lagi kakak akan balik kampung dengan beberapa salinan borang tu
yang dia dapat masa ada orang datang kedai fotostat hu huhu
selesai masalah aku. Bagi kalian yang belum lagi selesai
sila teruskan meronda seluruh blog dan laman web ya...
gigih dan usaha itu tangga jaya
dah ramai blogger letak link untuk muat turun borang
tapi bila aku pergi ke link tersebut
GELAP je...entah-entah jem kena serbu juga
kalau kalian nak link untuk download borang BR1M kat sini
sila lupakan sahaja ya...Tak ada!


3 ulasan:

eelobor berkata...

huhuhu...dapat tempias jem gok nih..

anyss berkata...

Eelobor: banjir trafik dengan perkara memanfaatkan orang lain tak apa...buleh pahalo ;)

Sharinginfoz berkata...

semoga implementation berjalan lancar