Khamis, 29 Disember 2011

Iringkan Perjalanan Ini dengan Doa

Ketika tampalan ini anda baca
daku sedang berada entah di Karak,
entah di Raub, entah juga di Lipis
entah-entah dah sampai Gua Musang
jangan kata dah bersantai di Kota Bharu sudahlah ya
bukannya aku terbang!
balik untuk kerja, namun aku memilih guna pengangkutan darat
banyak barang nak angkut datang
entah berapa tan nanti, tak cukup 20kg muatan yang MAS bagi

Musim hujan, jalan basah dan licin begini
doakan perjalanan ini selamat tanpa apa-apa halangan
dan nikmati lapang fikiran berada di kampong halaman
-sempat lapang ke tak tah kotak fikir  ni-
dan kembali semula jalani rutin biasa
setelah itu

Jadi, tampalan seterusnya dalam blog ini
hingga beberapa hari selepas tahun baru adalah
tampalan berjadual yang aku dah buat siap-siap
manalah tahu kan kot ada orang rindu
tak dapat ikut aku balik kampong jenguk blog pun dah hilang rindu
kotlah ada, mana kita tahu huh u hu
bajet glamer tu!

5 ulasan:

JunAina berkata...

Selamat balik kampung. Sambil menyelam boleh minum air.

terokai seni berkata...

assalamualaikum

jenguk kawan lama... moga sihat sokmo

Daddylicious berkata...

bijak2...janji jgn sunyi blog ini..

azieazah berkata...

Aminn... moga selamat sampai. dan dapat kita bertemu berjimba bersama nanti.

eelobor berkata...

wah..... jelesnya okeh