Selasa, 11 Oktober 2011

Tuan Rumah Kelam Kabut Aku Gila Kuasa Memerintah


Ahad kelam kabut dengan macam-macam benda nak kena buat
keluarga abang ipaQ penuh rumah,
aku dan adik je yang jenguk kakak
dia pula kelam kabut nak siapkan banyak benda
malam pun masih keluar
ramai tetamu terpaksa tunggu

aku tetiba terpaksa jadi tuan rumah
kena kendalikan semua perkara
dari hal basuh membasuh sidai menyidai
makan minum masak memasak
hingga ke depan layan tetamu
ooohhhhhh badan rasa macam dah terlebih masam

orang lain masuk tidur
aku baru nak mula buka lap top
buat kerja untuk persediaan meeting siang esoknya
belum siap apa-apa lagi
entah bagaimana jadi nanti,
usah terkantoi depan khalayak sudahlah ya…
sempat tempah tiket MAS (airasia dah habis tiket)
untuk mereka balik kampung bila kembali dari haji nanti

Sekarang ni, MAS pun dah caj harga tempat duduk
sama macam airasia dah
maklumlah, ideologi airasia dah 20 peratus diserapkan dalam pengurusankan?
hu hu hu namun masih juga lebih murah harganya
tempah online berbanding beli di kaunter
sebab siangnya abang ipaQ belikan tiket untuk Mek Ayah
balik kampung terus setelah landing di KLIA
asalnya diapun nak balik begitu juga
bila tiket sedikit mahal
dia cadang beli online bila ada tawaran
nak buat macam mana
semua tiket airasia ke KB musim cuti sekolah tu
dah habis ditempah
dahsat betul ore Kelate balik kampung
ke bukan orang Kelate pergi melancong?

kalau abang ipaQ aku tau
harga online lebih murah dari pi beli sendiri di kaunter
gamaknya dia menyesal tak? hu hu hu

akhirnya, aku tak tidurpun biar setengah detik
sebab, kerja aku belum siap
depa semua dah bangun untuk bersiap ke Kelana Jaya
adusssssssssss mengantokkkkk ni!

2 ulasan:

eelobor berkata...

hahahaha....satu jadual yang amat padat

anyss berkata...

Eelobor: terNaik jab tekanan darah hu hu hu