Anda Juga Mungkin Berkenan

Khamis, 14 Julai 2011

Gaji Bulan Julai Pekerja Kerajaan Akan Ditarik?


Hahhhhhhh?
Biar betoiiiiiiii! Mana korang dengar cerita ni?
khabar angin ke khabar betul?

huih! Kot ya pun nak gebang
janganlah hal-hal sensitif macam ni
aku ni orang perkhidmatan awam
walaupun kerja ikut suka aku
macam mak bapak aku punya ini Malaysia
yang penting kerja kena siap
tonggang terbalik siang malam perah otak sampai kecut
tak kan nak tarik gaji bulan Julai kot
karang nak makan apa?
memanglah aku suap mulut aku je
tapi mulut meragam aje sepanjang bulan
macam-macam nak makan
tak agak-agak dah bila meroyan nak makan itu inimacam mengidamlah pulak!
macam mana pulak nak bayar bil, dah 2 bulan tak bayar ni
bil hilang ke ada orang tolong bayar?
macam mana pulak nak isi tangki
merempitpun pakai petol jugak beb!
Tak ada petrol, tak leh hantar kerepek tu karang
kang tak beraya satu Bangi dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya
bekalan kerepek raya tak sampai
bukan aku je yang letih
ramai orang akan haru biru nanti

Ni apa pasai gaji penjawat awam yang kerja dengan kerajaan Malaysia
nak tarik bulan Julai ni?
Belanjawan mana pulak guna pakai ni?
Malas lah nak bebel panjang-panjang
tengok ajelah kat bawah ni ya
jangan marah aku
aku pun tak tau apa-apa
aku hanya bahaQ je pun
marahlah kat orang yang buat hal ni
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ramai juga ek yang nak tahu
pasal bonus untuk raya
dan hujung tahun nanti
Kalau tak ada bonus
huhhhhh letih jugak tu
semua benda dah naik harga
bonus penjawat awam untuk tahun 2012 akan naik tak nanti?

7 ulasan:

pena rozie berkata...

hi...hi...hi.... bonus ek...

Amie berkata...

gossip liar aje kut....

eelobor berkata...

rasanya ada berita gembira buat semua kakitangan awam tahun nie (mimpi laaaa pah kor cerosssssssss)

gadisBunga berkata...

saya pekerja swasta. terus rasa sayu.

anyss berkata...

Pena rozie: Selamat datang. Hu hu hu tak tau la ada bonus ke idaknya, doa2 ada lah bonus. Musim petrol mahal ni...sangat2 memerlukan bonus tambahan

anyss berkata...

Amie: Selamat datang...memang gosip2 dek pohon2 yang bergoyang. Kalau betul kena tarik gaji sebulan...aduhaiiiii!

anyss berkata...

Eelobor: mimpi dapat bonus lagi best dari mimpi antu hu hu hu hu