Selasa, 14 September 2010

Kota Bharu Kena Serang


Selamat Hari Raya Aidilfitri. Hanya pada malam ini berkesempatan untuk jengah dunia maya buat seketika. Kat rumah yang tak berapa nak pedalaman ini, maxis tak ada line langsung. Nasib baik ada celcom yang boleh dibedal. Walaupun teramat perlahan rangkakannya, itu lebih baik dari tak dapat langsung kan. Dan, walaupun macam ciput khinzir, tetap juga tak boleh nak kemas kini blog. Sadis!

Biarpun satu Malaya heboh tentang arwah Sosilawati, namun... Kota Bharu tetap kena serang. Sesak merata tempat. Kalau jalan Gua Musang-KB pun dah cecah hampir satu juta kenderaan dijangka melaluinya, belum lagi ikut Ipoh-Grik dan KT-Jertih. Bila semua dah masuk...memang padat!

Aku tinggalkan Bangi pada Khamis lepas. Alhamdulillah, sepanjang perjalanan, hanya satu jam sahaja jem merangkak dengan kelajuan 30km sejam. Selebihnya boleh cecah 80km per jam walaupun boleh pecut lebih laju dari itu jika bijak memecut dalam acara potong memotong. Sebab aku terkenangkan nasihat sendiri “berhati-hati di jalan raya...ingatlah orang yang tersayang”, maka, paling lajupun 100km je aku tekan minyak.

Awan membiru sepanjang jalan. Cantik kan?


Mak aihhhhh panjang juga kena susur bukit ni...


Nak tengok belakang tak? Cuba tengok cermin sisi tu...panjang tak?


Jam 2.30 petang aku dah sampai di rumah dengan selamat. Entri ni aku hanya nak tampal gambar indah sepanjang perjalanan KL-KB dan KB-KL sahaja. Kota Bharu dah kena serang untuk seminggu musim raya ni. Jadi, selamat berpesta dengan kesesakan ya...itukan dah jadi lumrah pada musim perayaan di Kelantan kan? Kalau Kelantan tak sesak bila musim raya, itu memang nak kena hairan.

Interprem dengan dua orang budak ensem bagi makan angsa sat!


Isnin aku dah datang Bangi semula. Dan Bangi, lengang. Agak sunyi. UKM lagilah. Gambar ni jem masa nak masuk Raub. Depan panjang beratur...belakang pun panjang jugak...banyak-banyak sabar ikut giliran ya!


Terima kasih kepada Cik Bintang dengan tart sedap ni. Nak lagi boleh?


Di kesempatan ini, aku nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua. Maaf zahir batin.

Psssst! Entri ni dah basi kan? Tak apalah...perangat balik hu hu hu

2 ulasan:

caluk@cencaluk berkata...

selamat hari raya kat kau

anyss berkata...

Slamat hari raya aidilfitri.